|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (01.10.2020)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (14.11.2023)
1. Studenti se orientují v základní terminologii filosofie výchovy. 2. Studenti interpretují dilemata současné antinomické edukace. 3. Studenti hlouběji prostudují jednu z antinomií současné výchovy a napíší na ni semestrální práci. 4. Studenti si osvojí esejistickou formu psaní odborných textů. 5. Studenti umějí prezentovat vlastní myšlenky k vybraným edukačním tématům. 6. Studenti dokážou komparovat vlastní poznatky s konvenujícími a/či nesouhlasnými expertními názory z rešerše a event. s nimi argumentovaně polemizovat. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (02.10.2022)
Napsat písemnou esej v rozsahu nejméně 5400 znaků (i s mezerami) a zaslat ji na adresu bednar@ftvs.cuni.cz nejpozději 31.8.2023 (ne však dříve než proběhne poslední hodina výuky!). Cca 2 str. napsat na základě vlastních úvah a zkušeností; cca 1 str. porovnat své nálezky s názory expertů oboru (včetně alespoň jedné citace fulltextového zdroje včetně konkrétní stránky). Obsahově je třeba vybrat jednu z devíti ANTINOMIÍ (nejen) postmoderní výchovy: |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (25.09.2021)
MICHÁLEK, J. Topologie výchovy: (místo výchovy v životě člověka). Praha: Oikoymenh, 1996. Oikúmené. ISBN 80-86005-01-1. PALOUŠ, R. Čas výchovy. Praha: SPN, 1991. ISBN 80-04-25415-2. PATOČKA, J. Komeniologické studie I, II a III. Praha : OIKOYMENH, 1997-2003. PELCOVÁ, N. Filozofická a pedagogická antropologie. Praha: Karolinum, 2000. ISBN 80-246-0076-5. Pelcová, N. Vzorce lidství: filosofické základy pedagogické antropologie. Vyd. 2., přeprac. a rozš., V Portálu 1. Praha: Portál, 2010. 261 s. ISBN 978-80-7367-756-5. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (03.08.2023)
Napsat esej. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (03.08.2023)
1. Filosofický přístup k fenoménu výchovy |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Miloš Bednář, Ph.D. (25.09.2021)
a) prezenční výuka:
klasická přednáška s podporou PP prezentace.
b) distanční výuka:
on-line přednáška na platformě Zoom s podporou PP prezentace;
link: https://zoom.us/j/92837564117?pwd=RGNVQUg4aWdqR0VnSUdOVitMN1lkZz09
Kurz (včetně všech použitých slajdů) je prezentován na platformě Moodle 2; link: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=3534 |