|
|
Soubory | Komentář | Kdo přidal | |
Adjektivdeklination.Video.mp4 | Mgr. Eliška Dunowski, Ph.D. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Alena Bočková, Ph.D. (15.08.2023)
V kurzu "Argumentieren, präsentieren, diskutieren" se budou studenti zabývat přípravou a prezentací referátů a budou se zaměřovat na ústní (a s tím související) dovednosti. Tematickým cílem kurzu je se rámcově orientovat na studijní obory studentů nebo jejich konkrétní (odborné) zájmy či přání. Dílčí dovednosti (slovní zásoba, porozumění, psaní, gramatická témata etc.) budou v semináři zprostředkovávány implicitně, jsou jeho samozřejmou součástí, mohou být však na přání studentů tematizovány explicitně. Během prvního seminárního sezení bude studentům představen návrh témat a postup semináře a následně bude jejich úkolem, aby sami formulovali své učební cíle a představy. Ty budou pak do semináře začleněny. Studenti budou ve skupinové práci i jednotlivě připravovat referáty z odborných pramenů, budou je prezentovat a sami moderovat jejich diskuzi. Budou dostávat jednoduché dílčí úkoly, které budou vypracovávat jako přípravu na jednotlivé semináře. Tyto budou v semináři sloužit jako základ pro interakci a diskusi mezi studenty. Seminář bude probíhat v digitální podobě: pravidelná seminární sezení pomocí platformy Zoom, plus podpora pomocí jiných digitálních nástrojů. Mikrofon a kamera jsou pro účast na semináři nezbytně nutné! Seminář je zakončen krátkou prezentací a diskusí. Kurz připravuje i na ústní část zkoušky B2 a na studijní pobyt v německy mluvících zemích. |
|
||
Poslední úprava: Klára Tschek, M.A. (26.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Eliška Dunowski, Ph.D. (22.09.2023)
Průběžná aktivní spolupráce na semináři, tzn.: o odevzdávání písemných úkolů v asynchronním termínu semináře (je 6 asynchronních termínů, povinně musí studenti odevzdat minimálně 3 písemné úkoly – téma, rozsah, přesné zadání, termín a forma odevzdání úkolu bude oznámena vždy konkrétně v průběhu seminářů; 3 úkoly tedy studenti odevzdat nemusí, ale samozrjeme mohou! Povinně musí všichni odevzdat závěrečnou reflexi 22.12. 2023) o aktivní podílení se na diskusi o cca 10minutová prezentace k odbornému tématu vlastní volby (asynchronni forma)) spolu s handoutem se slovní zásobou a odbornými prameny (předloha handoutů bude v semináři k dispozici) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šimon Dittrich (06.09.2022)
Buscha, A. & Szita, S. (2013). B Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag. Buscha, A.; Szita, S. & Raven, S. (2013). C Grammatik. Übungsgrammatik Deutsch als Fremdsprache. Leipzig: Schubert Verlag. Miyata, C. (2003). Vortragen. Zuhören. Kommunizieren. Mülheim an der Ruhr: Verlag an der Ruhr. https://projekte-leicht-gemacht.de/blog/pm-methoden-erklaert/richtig-feedback-geben-der-feedback-burger/ (letzter Zugriff am 20.10.2020) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šimon Dittrich (31.08.2022)
Návrh témat bude představen při prvním sezení. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Šimon Dittrich (06.09.2022)
Studenti by měli mít při vstupu do kurzu jazykovou úroveň B1+. |