|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
Doba očekávané přípravy na 1 cvičení: 45 minut (vypraconání prakticky orientovaného úkolu, nejčastěji analýza dokumentu/učebnice/aktivity a sdílení se spolužáky) Samostudium literatury (za semestr): 25 hodin (četba základní teoretické literatury ve vztahu k základním konceptům kurzu - plurilingivismus, interkulturalita, mediace, ICT, akční přístup atd.) Práce se studijními materiály (za semestr): 25 hodin (příprava na projekt, analýza výukových situací a dokumentů) Plnění průběžných úkolů a seminární práce (za semestr): 10 + 10 hodin (finalizace rozpracovaných úkolů ze seminární části (viz "příprava na cvičení") do portfolia; zpracování, reflexe a (auto)evaluace projektu/ů, prezentace) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (03.10.2023)
DEFAYS, M. (ed.) Le FLE en questions. Bruxelles: Mardaga, 2020. BERTOCCHINI P.; COSTANZO E. Manuel de formation pratique pour professeur de FLE. Paris: CLE International, 2018. (2e édition) CUQ J.-P. (dir.) Dictionnaire de didactique du français langue étrangère et seconde. Paris: CLE International, 2003. CUQ J.-P.; GRUCA I. Cours de didactique du français langue étrangère et seconde. Grenoble: PUG, 2005. PICCARDO E.; GERMAIN-RUTHERFORD A.; LAWRENCE G. The Routledge Handbook of Plurilingual Language Education. New York: Taylor Francis, 2021. DAILL E.; STIRMAN M. Écrit et gestion du tableau. Paris: Hachette FLE, 2015. DAILL E.; STIRMAN M. Oral et gestion du tableau. Paris: Hachette FLE, 2017. (coll.) Conseil de l’Europe Cadre européen commun de références pour les langues : Apprendre, enseigner, évaluer. Conseil de l’Europe, 2001. HENDRICH J. a kol. Didaktika cizích jazyků. Praha: SPN, 1988. PUREN C. (coll.) Se former en didactique des langues. Paris: Ellipses, 1998. GUICHON N. Vers l’intégration des TIC dans l'enseignement des langues. Paris: Didier, 2012. ZARATE G.; LÉVY D.; KRAMSCH K. (dir.) Précis du plurilinguisme et du pluriculturalisme. Paris: EAC, 2008. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
Přednáška a seminář 1: základní pojmy výuky FLE ve 21. století v čekém kontextu (interkulturalita, plurilingvismus, mediace) Přednáška a seminář 2: hlavní aktéři a koncepční dokumenty cizojazyčné výuky (FLE) Přednáška a seminář 3: přehled výukových metod, historie výuky FLE Přednáška a seminář 4: Akční přístup ve výuce na ZŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů) Přednáška a seminář 5: Akční přístup ve výuce na SŠ (analýza učebnic a didaktických materiálů) Přednáška a seminář 6: Aktivitzační metody a herní prvky ve výuce Přednáška a seminář 7: nástroje ICT a výuka jazyků I., AI pro učitele jazyků Přednáška a seminář 8: nástroje ICT a výuka jazyků II., AI pro učitele jazyků Přednáška a seminář 9: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky II) Přednáška a sSeminář 10: Výuka jazykových prostředků a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky II) Přednáška a seminář 11: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce I. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky III) Přednáška a seminář 12: Výuka řečových dovedností a jejich hodnocení v akčně orientované výuce II. (úvod, dále rozřířeno v kurzu didaktiky III) Závěrečné evaluační setkání (4 hodiny on-line) |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tomáš Klinka, Ph.D. (30.08.2023)
Aktivní účast na přednáškové i seminární části kurzu. |