|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)
Nabízí hlavní didaktické postupy pro realizaci multikulturní výchovy Osnova předmětu: Multikulturní výchova – význam a poslání a současné trendy. Důsledky multikulturalismu - multikulturní idealismus ("multikulturní člověk“), multikulturní skepse ("selhání multikulturalismu") Multikulturní výchova ve vzdělávání - teorie učení Realizace multikulturní výchovy ve škole a mimo ni - příklady, aktivity, diskuse Cíle multikulturní výchovy podle zvolené formy Tvorba prostředí, které podporuje multikulturní výchovu. Příprava a plánování multikulturní výchovy. Efektivní postupy v multikulturní výchově. Hodnocení multikulturní výchovy, evaluace multikulturní výchovy Metody multikulturní výchovy. Learning outcomes of the course unit The course provides theoretical background for multicultural education, basics for using multicultural education methods, shows the main methods of multicultural education. It develops intercultural understanding and intercultural competences of future teachers. It offers the main didactic procedures for the implementation of multicultural education Course syllabus: Multicultural education - meaning and mission and current trends. Consequences of multiculturalism - multicultural idealism ("multicultural man"), multicultural skepticism ("multicultural failure") Multicultural education in education - theory of learning Implementation of multicultural education in and outside school - examples, activities, discussions Objectives of multicultural education according to the chosen form Creating an environment that supports multicultural education. Preparation and planning of multicultural education. Effective procedures in multicultural education. Evaluation of multicultural education, evaluation of multicultural education Methods of multicultural education.y |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jarmila Andrlová (13.07.2023)
Studijní literatura: Barša, P., Baršová, A. (2005). Přistěhovalectví a liberální stát. Brno: MU, |