|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (14.09.2022)
Prvním cílem kurzu je prohloubit pochopení vybraných partií matematiky a současně rozvinout schopnost studentů taková témata didakticky rozpracovat s oporou o adidaktické situace zasazené do didaktických struktur. Druhým cílem kurzu je pochopit možnosti diagnostikování žáka (v ZS zaměření na připřavenost dítěte na vstup do školy, na přechod na druhý stupeň ZŠ). |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (04.10.2022)
KUrz bude podporován Moodlem a v případě přechodu na distační výuku bude využívat MS Teams https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ae11559e10c964f099078699c4ddd2f44%40thread.tacv2/conversations?groupId=d6db68a7-a627-45c9-a293-340449e94d6d&tenantId=5335a395-3770-41bf-b111-59efae08bf8d s tím, že prezence je započítána těm, kteří jsou připojeni kamerou a mikrofonem, jelikož se v této výuce nejedná o monologické přednášky. Výuka přímá je 12 h, studium a domácí příprava na výuku 58 h, 20 h závěrečná práce |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (13.09.2023)
Učebnice matematiky pro 1., 3., 5. a 6. ročník (nakladatelství H-mat, Taktik, Prodos, Alter, SPN, Prométheus a dvě další dle výběru) Rozvoj předmatematických představ dítěte předškolního věku (Fuchs, E. a kol. EDS.) https://www.vospspgs.cz/files/user/u1894/download/rozvoj_predmatematickych_prestav_deti_preskolniho_veku-mp.pdf.pdf Kaslová, M. Mozaiky - cesta k míře. dostupné na: file:///C:/Users/kaslo/Downloads/FPE-Obsah-metody-a-formy-polytechnicke-vychovy-v-materskych-skolach.pdf Kaslová, M. Předmatematické činnosti. RAABE 2022. Kaslová, M. Cesta ke grafickému znaku. Dostupné na https://dl1.cuni.cz/pluginfile.php/887422/mod_resource/content/1/Studijn%C3%AD%20text.pdf Kaslová, M. Proces zobecňování v matematice v různých typech situací. (2023) Sborník Dva dni s didaktikoumatematiky. Bratislava : MFI (v tisku, k dispozicvi bude preprint) Kaslová, M. Je to pravda? (2021) https://jum.ujep.cz/wp-content/uploads/2022/06/JUM_2021_sbornik.pdf (str. 155-187) Kaslová, M. Otázky v učebnicích matematiky. (2022) https://8d8f55af62.clvaw-cdnwnd.com/0023db53731df613e31376e312bef977/200000209-4984e49850/Sborn%C3%ADk%20Dva%20dny%20s%20DM%202022.pdf (s. 39-45) |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Přednášky jsou koncipovány tak, že student předem prostuduje zadané téma a ve výuce dochází v rámci diskuse, případně práce ve skupinách, k strukturaci poznatků a procesu zobecňování. Ve vybraných partiích bude akcentována metoda analýzy. Součástí kurzu je použita metoda pozorování a analýzy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Témata: 1) Připravenost dítěte na školní matematiku; zápis dítěte do školy; klíčové aktivity a míra porozumění; interpretace dětské reakce; úskalí; ávštěva mateřské školy a 1.r. ZŠ 2) Metody řešení problémů od předškolního věku púo 6.r. ZŠ. 3) Individualizace procesu s hledem na stupeň rozvoje žáka; specifika práce s nadprůměrným dítětem ve věku 5-7 let a žákem ve věku 10-11 let. 4) Analýza vybrané učebnice se zaměřením na čísla, modely, obrázky, slovní úlohy. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Michaela Kaslová (05.09.2023)
Studentům budou na zahajovací lekci nabidnuta témata, na kterých budou pracovat ve dvojicích či trojicích. Podle volby tématu budou studentům požadavky podrobněji specifikovány. Společná práce se odevzdává v zápočtovém termínu v tištěné podobě. Samostatnápráce se bude vkládat do moodlu. Předpokládá se 100% aktivní účast na výuce včetně návštěvy (před)školního zařízení. |