|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (04.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Monika Kadrnožková, Ph.D. (06.12.2023)
Student dokáže identifikovat diferenciované vzdělávací přístupy a metody pro různé cílové skupiny žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, s ohledem na jejich individuální schopnosti, potřeby a styly učení. Student projevuje schopnost efektivní komunikace s žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a jejich rodinami, včetně schopnosti vytvářet pozitivní vztahy, naslouchat a jasně vyjadřovat pedagogické cíle. Student rozumí důležitosti interdisciplinární spolupráce se specialisty v oblasti zdravotní péče, psychologie a sociální práce pro poskytnutí komplexní podpory žákům se speciálními vzdělávacími potřebami. Student má vhled a orientuje se v problematice vzdělávání děté a žáků s tělesným, zrakovým, sluchovým a mentálním postižením a narušenou komunikační schopností. Orientuje se v problematice dětí a žáků s poruchou autistického spektra. Výstupy učení by měly reflektovat celkový cíl kurzu Základy speciální pedagogiky, tj. připravit studenty na kompetentní a citlivou práci s různými cílovými skupinami žáků se speciálními vzdělávacími potřebami. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (14.09.2023)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka: · přednášky 5 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 20 hodin V případě distanční výuky budeme pracovat v aplikaci MS Teams, studenti obdrží včas odkaz. Dále bude využíván systém podpory studia Moodle. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (04.10.2019)
PELCOVÁ, N., KVĚTOŇOVÁ, L. Stejné a jiné ve filosofické a speciálněpedagogické reflexi. Inkluzivní škola. 1 vyd. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2019, ISBN 978-80-7603-036-7. SLOWÍK, J. Speciální pedagogika. 2. aktualizované a doplněné vydání. Praha: Grada, 2016, ISBN: 978-80-271-0095-8. VALENTA, M. a kol.Přehled speciální pedagogiky.1.vydání, Praha: Portál, 2014, ISBN 978-80-262-0602-6. VALENTA, M. a kol.Slovník speciální pedagogiky.1.vydání, Praha: Portál, 2014, ISBN 978-80-262-0937-9. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D. (14.09.2023)
Znalostní test |