|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
Odkaz a přístupové údaje do on-line podpory v moodle bude studentům sdělen na prezenčním setkání. Předpokládané časové zatížení studentů: 36 hodin - přímá výuka (přednáška a seminář) 6 hodin - příprava na výuku: 3 hodiny - zpracování seminární práce: 27 hodin |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
BOCCONI, S., CHIOCCARIELLO, A., DETTORI, G., FERRARI, A., ENGELHARDT, K. (2016). Developing computational thinking in compulsory education – Implications for policy and practice. doi:10.2791/792158 CHAUDRON S., Di GIOIA R., GEMO M. (2018) Young children (0-8) and digital technology, a qualitative study across Europe; EUR 29070; doi:10.2760/294383CARR, N. (2017) Nebezpečná mělčina jak internet mění náš mozek: analýza stavu lidské psychiky v době digitální. Praha : Dauphin, 2017. KALAŠ, I. (2011) Spoznávame potenciál digitálnych technológií v predprimárnom vzdelávaní. Analytická štúdia. Bratislava : Ústav informácií a prognóz školstva, 2011. Dostupné na: http://www.rirs.iedu.sk/Dokumenty/Spoznavame_potencial_technologii.pdf KALAŠ, I. a spol. (2013) Premeny školy v digitálnom veku. Slovenské pedagogické nakladateľstvo – Mladé letá : Prešov, 2013. MPSV (2016) Strategie digitální gramotnosti ČR na období 2015 až 2020. Dostupné na https://www.mpsv.cz/files/clanky/21499/Strategie_DG.pdf MŠMT (2014) Strategie digitálního vzdělávání do roku 2020. Dostupné na http://www.msmt.cz/uploads/DigiStrategie.pdf SPITZER, M. (2014) Digitální demence. Host, 2014.Creative Computing in SCRATCH (http://scratched.gse.harvard.edu/guide/files/CreativeComputing20141015.pdf) PAPERT, S. (1980) Mindstorms. Children, Computers, and Powerful Ideas. New York, 1980. The Royal Society (2012) Shut down or restart? The way forward for computing in UK schools. The Royal Academy of Engineering, 2012. The Royal Society (2017) After the reboot: computing education in UK schools. Available at royalsociety.org/computing-education SLUSSAREFF, M. (2022) Hry, sítě, porno. Rodičovský průvodce džumglí digitálního dětsvtí a puberty. Jan Melvil Publishing : Brno, 2022. SPITZER, M. (2016) Kybernemoc. Host, 2016. VORDERMAN, C. (2015) Computer Coding. GAMES. Dorling Kindersley Limited : London, 2015. VUORIKARI, R., PUNIE, Y., CARRETERO GOMEZ, S., Van den BRANDE, L. (2016) DigComp 2.0: The Digital Competence Framework for Citizens. JRC101254. European Union, 2016 Učebnice pro předškolní vzdělávání a 1. stupeň ZŠ, které vznikly v projektu PRIM (imysleni.cz) Strategické materiály MŠMT (Strategie vzdělávání 2020, Strategie 2030+) Aktuální materiály k revizi Informatiky a ICT v kurikulu ZŠ |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
Interaktivní přednášky jsou provázány s přímou podporu prostřednictvím elektronického kurzu LMS Moodle, jehož součástí budou potřebné studijní materiály, komunikační prostředí a dílčí úlohy určené pro průběžné zpracovávání studujícími. Studenti budou v průběhu předmětu řešit dílčí praktické úlohy reflektující probíraná témata.
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
1. Čím se zabývá vědní obor informatika. Proč se informatika zařazuje do kurilula 1. st. ZŠ 2. Vysvětlení pojmu informatické myšlení. Hlavní principy logovské kultury a její představitelé. 3. Postavení učiva informatiky v kurikulu 1. stupně ZŠ v ČR a v zahraničí. 4. Ukázky metodických přístupů k rozvoji informatického myšlení bez použití počítačů (typu CSUnplugged). 5. Jak učit informatiku na 1. stupni ZŠ? Co víme o tom, jak si žáci představují některé pojmy? 6. Jaké jsou pro výuku informatiky na 1. stupni ZŠ učebnice? 7. Dostupné zdroje pro učitele zaměřené na utváření a rozvoj informatického myšlení žáků. 8. Rizika používání digitálních technologií ve vývoji dětí mladšího školního věku. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Miroslava Černochová, CSc. (10.09.2023)
K zápočtu studenti ve dvojicích vyberou jednu z nabízených úloh, kterou podle pokynů (viz moodle kurz) vyřeší a k níž odevzdají požadovanou dokumentaci (SOUBORY). |