|
|
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO (14.03.2017)
|
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO (14.03.2017)
[1] Makrides, G. (Ed.). (2006). Objevování, motivace a podpora matematických talentů na evropských školách. MATH. EU. Project. |
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO (14.03.2017)
Stručný přehled vývoje matematiky od 6. stol. př. n. l. do současnosti, krize ve vývoji matematiky. Zrod kauzálního myšlení, počátky logiky. Peripatetická a megarsko-stoická škola, kategorický sylogismus, pravidlo kondicionálu. Problém implikace. Důkaz přímý, důkaz sporem, důkaz matematickou indukcí. Problém tzv. nepřímého důkazu. Algebraické identity a rovnice. Algebraické nerovnosti. Úlohy z teorie čísel. Kombinatorika. Extremální úlohy. Úlohy z planimetrie a stereometrie. Nadání v matematice, znaky matematického nadání. Metody identifikace žáků nadaných na matematiku. Multidimezionální modely talentu a nadání. Práce s nadanými žáky. Soutěže v matematice. |
|
||
Poslední úprava: STEHLIKO (14.03.2017)
Účast na výuce (80 %). Prezentace řešení matematické úlohy z matematické olympiády podle zadání vyučujícího. |