|
|
|
||
Poslední úprava: SMEJKALO (12.04.2005)
|
|
||
Poslední úprava: JANOVEC/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)
Defleur, M. L. - Ballová-Rokeachová, L.: Teorie masové komunikace. Karolinum, Praha 1996. McQuail, D.: Úvod do teorie masové komunikace. Portál, Praha 2002. McLuhan, M.: Jak rozumět médiím. Odeon, Praha 1991 Kunczyk, M.: Základy masové komunikace. Karolinum, Praha, 1995. Buron - Jirák, J.: Úvod do studia médií, Brno, 2001 Jirák, J. - Köpplová, B.: Úvod do studia médií a mediální komunikace, Praha 2003
|
|
||
Poslední úprava: JANOVEC/PEDF.CUNI.CZ (20.02.2011)
Vyučující: PhDr. Ladislav Janovec, Ph.D.
Požadavky k zápočtu: vytvořit návrh na billboardovou reklamu a její popis (záměr, volbu designu a výrobku, cílová skupina), ústní rozprava nad publikací M. Kunczyka.
Cíl kurzu: uvědomit si místo masových médií ve společnosti a v životě jednotlivce, seznámit se se základními termíny oboru mediálních studií a vybranými teoriemi, které činnost masových médií popisují a hodnotí
Obsah kurzu: masa, média, masmédia; masmediální komunikace a její modely; mezníky v historii a vývoji masových médií; funkce médií, hodnocení médíí, normativní teorie chování médií; média a společnost, média a politika, média a kultura; mediální instituce, druhy médií; publikum, chování publika, interakce s médii; mediální produkty, jejich typy a metody analýzy; manipulace a objektivita; svoboda médií, morálka, komercializace
|