|
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.03.2019)
|
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.03.2019)
Cíl kurzu: Seznámit studenty se syntaktickou stavbou spisovné ruštiny v porovnávacím rusko - českém plánu. Na pozadí seznámení s celkovým systémem a pojetím skladby v ruštině a v češtině klást hlavní důraz na osvojení struktur jednoduché věty dvoučlenné a jednočlenné. Naučit studenty dovednosti spojovat formální stránku jednotlivých typů vět se stránkou sémantickou a stylistickou a dovednosti využívat větné struktury se zřetelem ke komunikativním situacím a potřebám výuky ruštiny ve škole. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.03.2019)
odborná literatura: DANEŠ, F. Věta a text. Praha: Academia,1985. GREPL, M.; KARLÍK, P. Skladba češtiny. Votobia: Olomouc. 1998 HRBÁČEK, J. Nárys textové syntaxe spisovné češtiny. Trizonia: Praha,. 1994 |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.03.2019)
Предмет закончен экзаменом, состоящим из двух частей - письменной и устной. Чтобы поступить к устной части экзамена, необходимо сдать письменную часть.
Письменная часть экзамена: письменный тест Устная часть экзамена: ответы на экзаменационные вопросы по программе предмета
Предмет синтаксиса и его отношение к другим лингвистическим дисциплинам. Характеристика предложения как минимальной синтаксической единицы, классификация простого предложения. Синтаксические отношения в предложении. Структурные модели односоставного и двусоставного предложения. |
|
||
Poslední úprava: Kateřina Esserová, DiS. (04.03.2019)
Předmět skladby a její vztah k jiným jazykovědným disciplínám. Celková charakteristika ruského syntaktického systému v porovnání s českým. Základní syntaktické jednotky. Charakteristika věty jako základní syntaktické jednotky a její klasifikace z hlediska školní mluvnice a z hlediska moderních lingvistických směrů. Syntaktické vztahy uvnitř věty. Strukturní modely jednoduché věty dvoučlenné a jednočlenné v sepětí se stránkou sémantickou, s funkčním principem výběru jednotlivých modelů podle stylu řeči a s využitím ve vyučovací praxi. Slovosled a aktuální členění. Stručný přehled různých syntaktických škol. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zuzana Liptáková, Ph.D. (28.10.2019)
Podmínky zakončení předmětu
|