|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2022)
Povinná literatura: Hancock, M.: A map of pronunciation teaching. In: Speak Out, February 2014, Issue 50. Thornbury, S.: How to Teach Grammar. Harlow: Pearson Education Limited, 1999. (vybrané kapitoly) Thornbury, S.: How to Teach Vocabulary. Harlow: Pearson Education Limited, 2002. (vybrané kapitoly) Doporučená literatura: Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge: Cambridge University Press, 2001. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2022)
1. Jazykové dovednosti, jazykové prostředky. Úvod do výuky slovní zásoby. 2. Co je slovo a co znamená umět slovo? Formulování cílů. Prezentace nové slovní zásoby. 3. Procvičování slovní zásoby. Jak pomoci dětem, aby svou slovní zásobu rozvíjely samostatně. 4. Úvod do výuky gramatiky. Induktivní a deduktivní výuka gramatiky. 5. Prezentace nového gramatického jevu. Noticing, structuring. 6. Procvičování gramatiky. Procedurelising. 7. Výuka výslovnosti. 8. Výuka pravopisu. 9. Práce s učebnicí. Příprava vyučovací hodiny zaměřené na rozvoj jazykových prostředků. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (10.09.2022)
1. Aktivní účast v seminářích (max. 2 absence) 2. Průběžé plnění úkolů, četba odborné literatury 3. Tvorba praktické sekce portfolia s následujícími složkami: - Alespoň 3 příklady vhodně formulovaného cíle hodiny pro každý z jazykových prostředků (SZ, gramatika, výslovnost, pravopis, tedy celkem 12 příkladů) - Alespoň 5 způsobů, jak studentům pomoci uvědomit si cíl hodiny zaměřené na jaz. prostředky, ke každému z těchto pěti způsobů konkrétní nápad, jak poté míru dosažení cíle s žáky reflektovat - Alespoň 3 aktivity zaměřené na rozvoj každého z jaz. prostředků (3 na slovíčka, 3 na gramatiku, 3 na výslovnost, 3 na pravopis.) 4. Příprava na hodinu zaměřená na rozvoj jazykových prostředků (45 minut, strukturovaná, detailně propracovaná, požadavky budou upřesněny v semináři) 5. Ústní pohovor nad odevzdanou přípravou na hodinu. Student prezentuje svou přípravu a svá rozhodnutí podepře teorií. Celkem max. 2 opravné pokusy. Příprava na hodinu musí odpovídat požadavkům stanoveným na semináři, vybrané techniky a aktivity odrážejí teorii výuky jazykových prostředků, student je schopen vysvětlit všechny kroky s použitím teorie a správné terminologie. |