PředmětyPředměty(verze: 945)
Předmět, akademický rok 2023/2024
   Přihlásit přes CAS
Interpretace textů marketingové komunikace - JJB275
Anglický název: Interpretation of Marketing Communication Texts
Zajišťuje: Katedra marketingové komunikace a public relations (23-KMKPR)
Fakulta: Fakulta sociálních věd
Platnost: od 2019
Semestr: letní
E-Kredity: 3
Způsob provedení zkoušky: letní s.:
Rozsah, examinace: letní s.:0/2, KZ [HT]
Počet míst: neurčen / neurčen (40)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: nevyučován
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Poznámka: povolen pro zápis po webu
Garant: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D.
Neslučitelnost : JKB030
Je neslučitelnost pro: JKB030
Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (04.02.2019)
V předmětu se studenti aktivně účastní čtení a interpretace vybraných textů. Texty se tematicky vztahují k oblasti marketingové komunikace, ale přesahují i do filosofie, sociologie, teorie kultury, teorie komunikace atd. Cílem předmětu je poukázat na mnohovýznamovou strukturu odborných textů a naučit studenty jejich kritické recepci. Zároveň si studenti osvojí základní přehled o metodologii a vyzkoušejí aplikaci jednotlivých metod na aktuální příklady textů marketingové komunikace (reklamy, advertoriály, televizní spoty, ad.).

Cíl předmětu
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (04.02.2019)

Studenti by jednak měli zdokonalit svou schopnost kriticky číst a porozumět odborným textům, ale také by měli být schopni kriticky interpretovat reklamní sdělení a analyzovat je za pomocí představených metod.

Literatura
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (03.02.2019)

Povinná literatura:

Povinné texty k přečtení na následující týden budou studentům zadávány vždy na semináři a budou také nahrávány do Moodlu.

 

Doporučená literatura:

BARTHES, Roland. Mytologie, Brno : Dokořán, 2003

BERGER, Astrhur A. Narratives in Popular Culture, Media and Everyday life. Sage, 1997         

ECO, Umberto. Lector in Fabula, Praha : Academia, 2010

ECO, Umberto. Meze interpretace, Praha : Karolinum, 2004

ECO, Umberto. Teorie sémiotiky ,Praha : Argo, 2009

ELIADE, Mircea. Mýtus o věčném návratu. Praha: Oikomenh, 1993 

FOUCAULT, Michel. Diskurs, autor, genealogie. Praha : Svoboda,1994

FRYE, Northrop. Anatomie kritiky, Brno : Host, 2003

HAMAN, Aleš. Úvod do studia literatury a interpretace díla. Jinočany : H+H, 1999

HEIDEGGER, Martin. Básnicky bydlí člověk : německo-česky. Praha : Oikoymenh, 2006

KALAGA, Wojciech. Mlhoviny diskurzu, Brno : Host, 2006

KRAUS, Jiří. Rétorika a řečová kultura. Praha : Karolinum, 2010

NEWTON, Kenneth M. Jak interpretovat text, Praha : Periplum, 2008

Rogers, R. 2015. Digital Methods for Web Research. In R.A. Scott and S.M. Kosslyn (eds.). Emerging
Trends in the Behavioral and Social Sciences. Hoboken, NJ: Wiley.

Metody výuky
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (04.02.2019)

Výuka probíhá formou seminářů v kombinaci s četbou, která bude studentům zadávána vždy na následující týden.

Požadavky ke zkoušce
Poslední úprava: Mgr. Ing. Jana Rosenfeldová, Ph.D. (21.02.2019)

Podmínkou pro splnění předmětu je:

- aktivní účast na seminářích (max. 2 absence/semestr)

- četba zadaných textů

- absolvování průběžného písemného testu

- zpracování projektu (individuálně nebo ve dvojici) a jeho odevzdání do 12. května 2019. Prezentace vybraných projektů na posledním setkání (16. května 2019).

 

Závěrečné hodnocení se bude skládat z 30 % z hodnocení průběžného testu a ze 70 % z hodnocení.

 

Klasifikace proběhne podle systému ECTS grading na stupnici A-F. 

Výkon studenta/ky bude uveden v procentech (0-100 %) a dle nich stanovení klasifikace: 0-50 % = F, 51-60 % = E, 61-70 % = D, 71-80 % = C, 81-90 % = B a 91% a více = A).

 
Univerzita Karlova | Informační systém UK