|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (06.09.2023)
Cílem předmětu je rozvinout u studentů dovednosti související s vytvářením vzdělávacího prostředí podporujícího wellbeing dětí, pedagogickou diagnostikou,podporou vzdělávání dětí se speciálními vzdělávacími potřebami |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||
Poslední úprava: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (16.09.2023)
Distanční výuka v případě karanténních opatření proběhne v čase setkání na platformě Zoom. Studenti budou aktuálně informováni prostřednictvím mailu. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (08.09.2023)
BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Diagnostika dítěte předškolního věku: co by dítě mělo umět ve věku od 3 do 6 let. Brno: Computer Press, 2007. Dětská naučná edice. ISBN 9788025118290. BEDNÁŘOVÁ, Jiřina a Vlasta ŠMARDOVÁ. Školní zralost: co by mělo umět dítě před vstupem do školy. Brno: Computer Press, 2010. Moderní metodika pro rodiče a učitele. ISBN 9788025125694. LIPNICKÁ, Milena. Poradenská činnost učitele v mateřské škole. Praha: Portál, 2017. ISBN 978-80-262-1179-2. FELCMANOVÁ, Lenka a kol.. Metodika pro práci s dětmi s SVP v předškolním vzdělávání. Praha: Raabe, 2019. ISBN 978-80-7496-399-5 MERTIN, Václav a Lenka KREJČOVÁ. Výchovné poradenství, 3. přepracované vydání. Praha: Wolters Kluwer, 2020. ISBN 978-80-7598-174-5. OTEVŘELOVÁ, Hana. Školní zralost a připravenost. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1092-4. SINDELAR, Brigitte. Předcházíme poruchám učení: soubor cvičení pro děti v předškolním roce a v první třídě. Praha: Portál, 2016. ISBN 978-80-262-1082-5. www.popdorainkluze.cz https://wwwj.welcome-idea.eu/#/home |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (06.09.2023)
Pedagogická diagnostika a podpora rozvoje dílčích funkcí (hrubá a jemná motorika, vizuomotorika,zrakové vnímání, sluchové vnímání, prostorová orientace) Plánování, poskytování a vyhodnocování podpůrných opatření Podpora wellbeingu v prostředí mateřské školy (úprava prostředí, pozitivní podpora chování, specifická opatření pro děti se zvýšenou potřebou podpory) Systém pedagogicko-psychologického poradenství, aktuální úkoly. Školská poradenská zařízení - pedagogicko-psychologická poradna, speciálně pedagogické centrum - zaměření pracoviště, nabídka služeb, specifické aktivity pro předškolní věk. Aktivity ŠPZ zaměřené na podporu wellbeing. Spolupráce s rodiči (vedení rozhovoru, anamnestická data), spolupráce s učiteli MŠ. Preventivní aktivity zaměřené na rozvoj osobnostně-sociálních dovedností a práci s klimatem třídy v prostředí mateřské školy. Hra, kresba jako diagnostické postupy v rámci pedagogické a speciálně pedagogické diagnostiky. Vybrané intervenční postupy s ohledem na typické problémy předškolního věku. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Markéta Švamberk Šauerová, Ph.D. (06.09.2023)
zpracování plánu pedagogické podpory na základě poskytnuté nebo vlastní kazuistiky |