|
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2019)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2019)
Cílem předmětu je a) propojit a prohloubit aritmetické učivo tak, aby student získal nadhled nad aritmetikou 1. st. z pohledu 2. st. b) vybavit studenty zkušenostmi s řešením náročnějších aritmetických problémů, které využije při tvorbě a gradaci úloh pro žáky 1. st., kteří jsou v matematice zdatnější.
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2019)
řešení úloh a vzájemná diskuse |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2019)
Probíraná témata budou moci studenti do značné míry ovlivnit. Vyvozování vztahů, např. v součtových trojúhelnících, násobilkových čtvercích, šipkových diagramech, pavučinách, stovkové tabulce, ... Zaměříme se také na téma dělitelnost, dělení, periodická čísla, zlomky; práce s daty, kombinatorika, pravděpodobnost. Z didaktického hlediska půjde o cestu od konkrétních zkušeností ke zobecnění, tedy o cestu k použití písmen, tedy k algebře. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2019)
Podmínky k udělení zápočtu jsou: - aktivní účast na seminářích - vypracování seminární práce, která může být zaměřena buď do matematiky, nebo didaktiky matematiky. Zde se předpokládá přímá práce se žákem/žáky - experiment, nebo experimentální výuka. - |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Darina Jirotková, Ph.D. (14.09.2019)
Učebnice Hejný a kol., sešit A, B, C - pro 2. st. ZŠ. 4. + 5. roč. 1. st. Další materiály budou vkládány do Moodlu k danému kurzu. |