|
|
|
||
Poslední úprava: T_KDM (04.05.2015)
|
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (16.12.2020)
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky. Podmínky získání zápočtu: 1. Aktivní účast na cvičeních, povoleny jsou nejvýše tři absence. V odůvodněných případech lze absence nahradit vypracováním dalších úkolů. 2. Vypracování dvou úkolů v průběhu semestru a jejich odevzdání v předepsaných termínech včetně prezentace v rámci cvičení. Témata úkolů: a) příprava a hodnocení písemné práce, b) příprava na vyučovací hodinu včetně videonahrávky vlastního výkladu, c) tvorba pracovních listů. 3. Vypracování závěrečné seminární práce a její odevzdání do 10. 1. 2020. Na výběr dvě témata: a) srovnávací analýza výukových zdrojů z hlediska zavedení konkrétního základního pojmu školské matematiky, b) didaktická analýza výukových zdrojů z hlediska procvičení učiva a vhodných výukových metod v konkrétním tématu školské matematiky. Charakter zápočtu neumožňuje jeho opakování. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (18.12.2015)
Hejný, M., Novotná, J., Stehlíková, N. (eds.): Dvacet pět kapitol z didaktiky matematiky. Praha: UK PedF, 2004. Kuřina, F.: Umění vidět v matematice. Praha: SPN, 1983. Kuřina, F. Matematika a porozumění světu. Praha: Academia, 2009. Janík, T., Stuchlíková, I. Oborové didaktiky na vzestupu: přehled aktuálních vývojových tendencí. Scientia in educatione 1(1), 2010, 5-32. Odvárko, O. a kol.: Metody řešení matematických úloh. Praha: SPN, 1990. Polák, J.: Didaktika matematiky. Plzeň: Nakladatelství Fraus, 2014. Robová, J. Integrace ICT jako prostředek aktivního přístupu žáků k matematice. Praha: UK, PedF, 2012. Časopisy Matematika-fyzika-informatika, Učitel matematiky, Scientia in educatione Názvy a značky školské matematiky. Praha: SPN, 1988. Slovník školské matematiky. Praha: SPN, 1981. Současné a starší učebnice matematiky pro druhý stupeň základních škol a pro nižší ročníky víceletých gymnázií Současné a starší učebnice matematiky pro čtyřleté střední školy Školské dokumenty a vzdělávací programy |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (09.10.2017)
Získání zápočtu je podmínkou pro konání zkoušky.
Zkouška se skládá z písemné a ústní části. Písemná část předchází ústní části, její nesplnění znamená, že celá zkouška je hodnocena známkou neprospěl(a) a ústní část již nepokračuje. Nesložení ústní části znamená, že při dalším termínu je nutné opakovat obě části zkoušky, písemnou i ústní. Známka ze zkoušky se stanoví na základě hodnocení písemné i ústní zkoušky.
Písemná část zkoušky se sestává ze čtyř středoškolských příkladů, jejichž řešení je doplněno didaktickými komentáři vztahujícími se k možným obtížím žákům při jejich řešení. Příklady korespondují se sylabem přednášky a s tím, co bylo probíráno na cvičení.
Požadavky u ústní části zkoušky odpovídají sylabu předmětu v rozsahu, který byl prezentován na přednášce. |
|
||
Poslední úprava: doc. RNDr. Jarmila Robová, CSc. (03.11.2015)
Některé problémy současné školské matematiky. Argumentace a ověřování ve výuce matematiky. Pojmotvorný proces - číslo, proměnná, parametr, číselné obory. Pojmotvorný proces - funkce a jejich vlastnosti. Projektování výukového procesu - téma goniometrie. Budování a rozvíjení finanční gramotnosti žáků ve školské matematice - procenta, posloupnosti, řady. Rovnice, nerovnice a jejich soustavy. Hodnocení průběhu a výsledků výukového procesu, chyby žáků. Rozvíjení prostorové představivosti žáků. Přístupy k zavedení pojmu vektor a jeho modely ve výuce analytické geometrie. Kombinatorika a její využití v pravděpodobnosti a statistice, řešení a tvorba aplikačních úloh. Přínosy a rizika integrace ICT a vyučování matematice. |