|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Tereza Komárková, Ph.D. (29.10.2019)
Studenti získají hlubší teoretický vhled do metod výzkumu v pedagogice. Students will gain deeper theoretical insight into methods of research in pedagogy. Anotace studijního předmětu: • Měření v pedagogickém výzkumu. Kvantitativní výzkum, formulace a testování hypotéz, statistické metody užívané při testování hypotéz. • Vývoj kvalitativního výzkumu, školy a teorie (fenomenologie, Chicagská škola, Frankfurtská škola, konstruktivismus aj.). • Základní přístupy kvalitativního výzkumu (případová studie, etnografický výzkum, zakotvená teorie, fenomenologické zkoumání, biografický výzkum, zkoumání dokumentů, historický výzkum, akční výzkum). • Designy kvalitativního a kvantitativního výzkumu. • Pedagogické pozorování (druhy, vlastnosti, techniky standardizovaného pozorování, zúčastněné, nezúčastněné aj.) • Dotazník v pedagogickém výzkumu (konstrukce dotazníku, vlastnosti dobrého dotazníku, dotazníkové šetření aj.) • Rozhovor v pedagogickém výzkumu (strukturovaný, nestrukturovaný, polostrukturovaný, skupinový, narativní aj.) • Didaktické testy (konstrukce didaktického testu, testové úlohy, vlastnosti didaktického testu, standardizace) • Sociometrie v pedagogickém výzkumu (sociometrický test, sociometrická matice, sociogramy, indexy) • Výzkumná zpráva. Je povoleno plnění předmětu v dalším úseku studia. |