|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (07.02.2024)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (07.02.2024)
Rozvinout analytické schopnosti a komunikační dovednosti potřebné ke kritickému zhodnocení výukového procesu na základě pedagogického pozorování. Rozvinout chápání interakce učitele v jazykové třídě a rolí učitele a studentů. Prohloubit chápání složek vstupujících do přípravy učitele na výuku. Rozvinout chápání vyučování jako dynamického procesu zohledňujícího kurikulum, osnovy, cíle výuky a potřeby studentů v kontextu proměnných ovlivňujících vyučování. Rozvinout schopnost skupinové spolupráce při hodnocení vyučování. Rozvinout schopnosti potřebné pro sestavení efektivní zpětné vazby jak formou ústního rozboru, tak prostřednictvím observačního protokolu. Rozvinout schopnosti aplikovat různé observační techniky pro řešení specifických problémů, které při výuce vyvstávají. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (07.02.2024)
Dokáži observovat své kolegy při výuce, rozpoznat různé metodické postupy v jejich práci a poskytnout jim konstrkutivní zpětnou vazbu. Dokáži kriticky zhodnotit observovanou výuku na základě znalostí teoretických principů. Dokáži poskytnout efektivní zpětnou vazbu jak formou ústního rozboru, tak prostřednictvím observačního protokolu. Dokáži chápat vyučování jako dynamický proces zohledňující kurikulum, osnovy, cíle výuky a potřeby studentů v kontextu proměnných ovlivňujících vyučování a tyto faktory zahrnout do zpětné vazby či protokolu. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (07.02.2024)
Účast na úvodním a závěrečném semináři na FF UK. Účast na všech hospitačních blocích vč. výuky přidělených aktivit (3x 4 hodiny). Účast na pohospitačních rozborech (3x 1 hodina). Odevzdání 3 hospitačních protokolů a zpracovaných reflexí Odevzdání jednoho libovolného artefaktu do vlastního profesního portfolia
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (07.02.2024)
Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999) Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press. Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C. Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge. Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (07.02.2024)
1. Úvodní seminář na FF 2. Návštěva první školy, observace, příp. výuka v rozsahu min. 4 výukových jednotek 3. Návštěva druhé školy, observace, příp. výuka v rozsahu min. 4 výukových jednotek 4. Návštěva třetí školy, observace, příp. výuka v rozsahu min. 4 výukových jednotek 5. Závěrečný seminář na FF |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (03.02.2022)
- studium učitelského studijního programu Učitelství pro střední školy - úspěšně absolvovaný min. první semestr Didaktiky němčiny |