|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Martin Weiser, Ph.D. (19.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Martin Weiser, Ph.D. (04.08.2022)
Grolemund G (2014) Hands-On Programming with R. O'Reilly. (https://rstudio-education.github.io/hopr/) Crawley MJ (2007) The R book. John Wiley & Sons. (existuje i druhé vydání) Venables WN & Smith DM (2008) An introduction to R. R development core team. http://www.r-project.org |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Martin Weiser, Ph.D. (04.08.2022)
Zápočet je udělován na základě písemného testu (práce s daty, řešení problémů, řízení směrování kódu). |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Martin Weiser, Ph.D. (19.09.2023)
Proběhne jako interaktivní přednáška (s počítači), při které budou představeny základy práce s daty, grafikou a programování v R (prostě takové ty základní, nestatistické kejkle). Tato část volně koresponduje s kapitolami 1-5 v Crawley (2007). Témata:
1. Úvod do R. Nápověda a literatura. Prostředí R a specifické fígle; R-editor, editor Tinn-R se zvýrazněnou syntaxí; import a export dat z/do různých souborů. Základní syntaxe, operátory, znaménka, závorky.
2. Základní struktury v R. Proměnné, vektory, matice, data frames, arrays, strings, characters vs. numbers. Indexování jako zcela zásadní věc.
3. Stručný "bestiář" některých zásadních funkcí. Generování náhodných čísel. Operace s vektory a maticemi (sample, order, sort, diff, max, min, unique, sums, which, ...). Operace s řetězci. Základní matematické operace.
4. Paní skriptů a programování - velmi důležité, budeme se tomu snažit dost věnovat. Funkce, argumenty funkce. Control flow & smyčky (if, else, for, while, repeat). Funkce uvnitř funkcí.
5. Dobré zvyklosti při programování.
6. Vizualizace a grafika v R. Obecné zásady vizualizace dat. Plot, lines, points, abline, text, image, par atd. jako nástroje na vizualizaci prakticky čehokoliv. Propojení grafiky a programování - kreslení a animace v R.
Předmět je vyučován za podpory projektu Zvýšení kvality vzdělávání na UK a jeho relevance pro potřeby trhu práce, reg.č. CZ.02.2.69/0.0/0.0/16_015/0002362. |