|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
Cílem předmětu je vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV v kontextu učitelské profese. Předmět je inovován, resp. prohlouben o rozvoj inovativních metod a didaktických, resp. organizačních forem výuky včetně didaktických opatření v rámci aktuální problematiky inkluzívního vzdělávání z hlediska opatření zajišťujících adekvátní inkluzi žáků se specifickými vzdělávacími potřebami. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (23.10.2020)
V případě nutnosti zavedení distanční formy výuky bude tato výuka probíhat online ve virtuálním prostředí na platformě Microsoft Teams - a to v podobě přednášek, konzultací k přednáškám, prezentací zadaných seminárních prací studentů včetně jejich analýzy a reflexí k těmto úkolům a diskuse k dané problematice. Odkaz – adresa - link https://teams.microsoft.com/l/meetup-join/19%3ameeting_NmNhODY3NWMtYzRmMS00MGY1LWE4MzUtNmUzYTljZmU0YWNk%40thread.v2/0?context=%7b%22Tid%22%3a%22e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2%22%2c%22Oid%22%3a%22515533f9-5bf9-4748-b9b7-25e6a7f717ee%22%7d
MOODLE: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=11166#section-4 |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
Rámcový vzdělávací program základního vzdělávání. www.vuppraha/ramcovy.cz Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (14.09.2020)
- Úvod do didaktiky tělesné výchovy. - Zdroje a postavení v systému věd. - Charakteristika úlohy žáka a učitele v edukačním procesu TV. - Metodicko-organizační formy TV, didaktické postupy, metody, styly, jejich aplikace a trendy. - Předmět didaktiky TV, didaktika TVjako vědní disciplína a vyučovací předmět. - Žák v edukačním procesu TV - ontogeneze motoriky, didaktické aspekty motorického učení. - Osobnost učitele TV, profesiografická analýza, učitelovy kompetence. - Didaktické zásady v TV. - Problematika inkluzívního vzdělávání a přístupu v kontextu učitelské profese v tělesné výchově. - Inovativní metody, postupy a didaktické aspekty v rámci inkluze žáků se specifickými vzdělávacími potřebami v tělesné výchově. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Martin Dlouhý, Ph.D. (25.09.2020)
Požadavky na absolvování předmětu (zápočtu, resp. zkoušky) jsou jednoznačně založeny na obsahu předmětu, anotaci a studované literatuře v popisu předmětu v SIS a jsou dále specifikovány vyučujícím na začátku semestru. Zápočtový test (nejméně 75% úspěšnost). V případě zavedení distanční formy výuky dojde k eliminaci aktivní účasti na výuce a pro studenty budou v systému Moodle studijní materiály pro zakončení předmětu (pokud by tedy nebylo možné zakončit předmět standardním způsobem).
|