|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (06.12.2023)
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (06.12.2023)
Studenti vysvětlí možnosti implementace postupů zážitkové pedagogiky ve výchovně vzdělávacích procesech. Používají terminologii v didaktickém kontextu (Jirásek, prožite/zážitek, holistická výchova; Jonassen, Land, Mareš, Pelikán, Jirásek, Holec, Neuman, učební prostředí akcentující žáka pedagogizace prostředí - přímé a nepřímé výchovné působen; íVygotský, Křivohlavý, zóna nejbližšího vývoje; Csikszentmihalyi,Flow/stres/ nuda; Kolb, Hanuš, Drahanská, zkušanostní učení, reflexe, formatrivní hodnocení, konstruktivismus ve výuce, Čáp, Mareš, Kalhous). . Interpretují aktivitu/hru jako výukovou situaci tak, aby prožitek aktivizoval proces učení, Argumentují smysl pedagogické diagnostiky skupiny pro nastavení prožitkové situace jako bezpečného výukového prostoru pro učen (situace pro učení na úrovni eustresu).Porovná možnosti sociální motivace jednotlivce se situací skupinové dynamiky (též v souvislosti s cíli rozvoje kompetence spolupracovat) Formulují cíle aktivity ve vazbě na pedagogickou diagnostiku. Dokáže přiřadit ke kurikulu svého oboru možnosti učení na prožitkové situaci, případně identifikovat témata s afektivním doménou cílů Aplikují reflexi (review) jako didaktickou podporu procesu učení z prožitkové situace. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (01.02.2024)
Předmět má 2 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 60 hodinám. Přímá výuka včetně přípravy 20 hodin, samostudium literatury (za celý semestr) 20 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 10 hodin. Seminární práce 20 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Battistová (08.02.2024)
Franc, D., Zounková, D., Martin, A. (2007): Učení zážitkem a hrou. Brno: Compruter Press. Holec, O. (1994). Instruktorský slabikář. Praha: Prázdninová škola Lipnice. Jirásek, I. (2019). Zážitková pedagogika. Teorie holistické výchovy (v přírodě a volném čase). Praha: Portál. Ondrejkovič, M. (2011). O zodpovednosti a psychickej bezpečnosti v zážitkových kurzoch. Gymnasion, http://www.gymnasion.org/archive/article/o-zodpovednosti-psychickej-bezpecnosti-v-zazitkovych-kurzoch Pelánek R. (2010). Zážitkové výukové programy. Multimediální interakce, diskuse, aktuální témata. Portál, Praha. PŠL (2002). Zlatý fond her I-IV. Praha: Portál. Slavík, J., Škaloudová, B. (2007). Artefiletika – reflektivní pojetí výchovy uměním. Dostupné: http://www.kritickemysleni.cz/klisty.php?co=28/!artfiletika Srb, V., & Švec, J. (2007). Jak na osobnostní a sociální výchovu?: výchozí příručka k metodikám OSV (Vyd. 2). Praha: Projekt Odyssea. Valenta, J. (2013). Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada. Vecheta, V. (2009). Outdoor aktivity: 50 aktivit pro trénink, školení i zábavu. Brno: Computer Press. |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (01.02.2024)
Sebezkušenostní práce na semináři a didaktická úloha jako seminární práce. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. PaedDr. Anna Kucharská, Ph.D. (11.01.2024)
Obsah: 1. Pojetí pojmu zážitková pedagogika (učení, výuka, holistická výchova). |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Zdeňka Hanková, Ph.D. (06.12.2023)
v MOODLE UK: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=8011 |