Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
Cílem studijního předmětu je zprostředkovat studentům přechod od obecné didaktiky k didaktice oborové a uvést je tak do myšlenkového systému vědní oblasti didaktika anglického jazyka. Znalost a porozumění systému základních didaktických poznatků podporuje u studentů rozvoj dovednosti orientace ve složité problematice obsahů i procesů vyučování a učení se anglickému jazyku. Ukázky videonahrávek z praxe a jejich reflexe podporují u studentů rozvoj schopnosti vidět konkrétní problémy, klást otázky a kriticky analyzovat a hodnotit zkušenosti vlastní i cizí.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
During the fifth semester the students get oriented in the essential issues concerning ELT methodology. Through observing videotaped English lessons and reflecting on them, they develop the ability to see specific problems, ask questions that go below the surface, and more and more independently analyse and evaluate a teaching experience. They also improve their abilities to use English in order to conduct a lesson in English.
Deskriptory
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (25.09.2020)
Přesun výuky do distanční formy: Semináře budou probíhat online prostřednictvím Adobe Connect v rozvrženém čase. Dílčí úkoly budou odevzdávány v Moodlu. Mikrovyučování studentů, které nebude možno realizovat přes kameru, může být realizováno formou okomentované přípravy na hodinu.
Literatura -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
Základní
Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge, Cambridge University Press 2001 (selected pages).
Council of Europe: Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge, Cambridge University Press 2001 (selected pages).
Harmer, J.: The Practice of English Language Teaching. Harlow, Pearson 2007 (selected pages).
Lightbrown, P., Spada, N.: How Languages Are Learned. Oxford, Oxford University Press 2006
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (24.10.2019)
Obligatory
Cameron, L.: Teaching Languages to Young Learners. Cambridge, Cambridge University Press 2001 (selected pages).
Council of Europe: Common European framework of reference for languages: Learning, teaching, assessment. Cambridge, Cambridge University Press 2001 (selected pages).
Harmer, J.: The Practice of English Language Teaching. Harlow, Pearson 2007 (selected pages).
Lightbrown, P., Spada, N.: How Languages Are Learned. Oxford, Oxford University Press 2006
Sylabus - angličtina
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (06.09.2019)
The young language learner.
The English teacher.
The aims of English language teaching.
Lesson aims.
Planning an English lesson.
Classroom English.
Observations of lessons.
Reflections of the observed lessons.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (12.09.2020)
Docházka (povoleny 2 absence)
Aktivní účast, připravenost, splnění všech úkolů
Didaktické portfolio (obsahuje všechny psané úkoly, observační archy, seznam prostudované literatury, případně další volitelné položky)
Ústní pohovor vycházející z předloženého portfolia, z témat diskutovaných v seminářích a ze studia odborné literatury. Předpokládá se koherentní ústní projev v anglickém jazyce bez výrazných chyb.
Poslední úprava: Mgr. Barbora Müller Dočkalová (12.09.2020)
Attendance (no more than 2 missed classes)
Active participation (includes being prepared, completing all reading and other assignments)
Maintaining an ELT portfolio (contains all completed written assignments, observation sheets, the literature you have studied, your personal classroom English phrase book etc.)
An oral interview based on your portfolio, on the topics discussed in seminars, and on your reading. Correct use of English and coherent oral performance are necessary.