Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
Základní terminologie: talent, nadání, nadaný jedinec, úsilí a inteligence, závislost a nezávislost v myšlení, schopnosti - pohledy demografické, sociologické, psychologické, historické.Zdroje tlaků vyvíjených na nadané děti v rodině, škole a vrstevnické skupině, podpora, pracovní návyky, individuální vzdělávací plány, současná legislativa k dané problematice. Zajištění prostředků a podmínek k individuálnímu intelektovému rozvoji mimo školní prostředí. Individuální vzdělávací plány pro nadané děti, individuální pedagogická podpora. Diferenciace přístupů, prevence poruch chování a komunikačních potíží. Motivace k úspěchu, práce s rodiči, podpora ze strany poradenských institucí. Mezinárodní výzkum , srovnání hodnocení talentu v zahraničí a u nás.
Literatura
Poslední úprava: MLCKOVA/PEDF.CUNI.CZ (11.03.2010)
LAZNIBATOVÁ,J.: Nadané dieťa: jeho vývin, vzdelávanie a podporovanie. Bratislava: IRIS, 2001. ISBN 80-88778-32-8
MÖNKS,F.J., YPENBURG,I.H.: Naše dítě je velmi nadané: rukověť pro rodiče a učitele. Praha: Grada, 2002. ISBN 80-247-0445-5
VÍTKOVÁ, M. (ed.) Integrativní školní (speciální) pedagogika. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-866633-07-1.
VÍTKOVÁ, M. (ed.) Otázky speciálně pedagogického poradenství. Základy, teorie, praxe. Brno: MSD, 2003. ISBN 80-866633-08-X.