chybný kod Speciální pedagogika raného a předškolního věku - O06318204
Anglický název: Early Childhood and Preschool Special Education
Zajišťuje: Katedra speciální pedagogiky (41-KSP)
Fakulta: Pedagogická fakulta
Platnost: od 2008
Semestr: zimní
E-Kredity: 0
Způsob provedení zkoušky: zimní s.:
Rozsah, examinace: zimní s.:8/0, Z+Zk [HT]
Rozsah za akademický rok: 108 [hodiny]
Počet míst: neurčen / neurčen (neurčen)
Minimální obsazenost: neomezen
4EU+: ne
Virtuální mobilita / počet míst pro virtuální mobilitu: ne
Stav předmětu: zrušen
Jazyk výuky: čeština
Způsob výuky: prezenční
Způsob výuky: prezenční
Staré označení: SPRP
Poznámka: předmět je možno zapsat mimo plán
povolen pro zápis po webu
při zápisu přednost, je-li ve stud. plánu
Garant: doc. PhDr. Lea Květoňová, Ph.D.
Kategorizace předmětu: Pedagogika > Speciální pedagogika
Záměnnost : O04318210, O05318210
Je prerekvizitou pro: O06318205
Výsledky anket   Termíny zkoušek   Rozvrh   Nástěnka   
Anotace -
Poslední úprava: Erudio ()
Vývoj dítěte raného a předškolního věku, psychická deprivace v důsledku postižení, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte, práce s rodiči, raná péče, speciálně pedagogická centra, mateřská škola a speciální mateřská škola, kurikulum předškolní výchovy, připravenost na školu; dítě s postižením intelektu, sluchovým postižením, zrakovým postižením, poruchou řeči a komunikace, s postižením tělesným a se zdravotním oslabením, dítě s multihandicapem; specifika diagnostiky, dle typu postižení odpovídající metodika podpory vývoje dítěte
Literatura
Poslední úprava: Erudio ()

Monatová, L.: Speciálně pedagogická diagnostika z hlediska vývoje dětí. Paido, Brno 2000.

Vítková, M.a kol.: Možnosti reedukace zraku při kombinovaném postižení. Paido, Brno 1999.

Květoňová-Švecová,L.: Oftalmopedie. Paido, Brno 2000.

Mason, H. McCall, S.: Visual Impairment. David Fulton Publishers, London 1997.

Sylabus
Poslední úprava: PhDr. Blanka Ohlídková, CSc. (13.04.2005)
Cíl kurzu:
uvedení do problematiky výchovy dítěte raného a předškolního věku, speciálně pedagogická podpora vývoje dítěte

Obsah kurzu
Ontogenetický vývoj dítěte v období novorozeneckém, kojeneckém, batolecím a předškolním, psychomotorický vývoj, jeho zákonitosti, a vliv postižení, rodičovská role, pedagog a speciální pedagog, problematika diagnostiky postižení, provádění odpovídající speciálně pedagogické podpory vývoje dítěte, institucionální výchova, mateřská škola, speciální mateřská škola, stacionář, speciálně pedagogické centrum, školní zralost, připravenost dítěte pro školu.