|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
Cílem této pedagogické praxe je aplikovat teoretické poznatky v praxi, ověřit učitelskou připravenost v autentickém prostředí třídy na 1.stupni ZŠ. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
KALHOUS, Z., OBST, O. a kol. Školní didaktika. Vyd. 2. Praha: Portál, 2009. ISBN 978-80-7367-571-4. PASCH, M. et al. Od vzdělávacího programu k vyučovací hodině. Vyd. 2. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7367-054-2. SKALKOVÁ, J. Obecná didaktika. Vyd. 2. Praha: Grada, 2010. ISBN 978-80-247-1821-7. SPILKOVÁ, V. a kol. Proměny primárního vzdělávání v ČR. Praha: Portál 2005. ISBN 80-7178-942-9. KASÍKOVÁ, H. Kooperativní učení, kooperativní škola. Vyd. 2. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-712-1. KOŠŤÁLOVÁ, H., MIKOVÁ, Š., STANG, J.. Školní hodnocení žáků a studentů se zaměřením na slovní hodnocení. Vyd. 2. Praha: Portál, 2012. ISBN 978-80-7367-314-7. KREJČOVÁ, V., KARGEROVÁ, J. Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro I. stupeň základní školy. Praha: Portál, 2003, 228 stran. ISBN 80-7178-695-0. STARÁ, J. Plánování výuky. Úvod do plánování výuky. Práce se vzdělávacími cíli. Praha: PedF UK 2009. ISBN 978-80- |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
Základním obsahem Učitelského praktika II je pravidelné vyučování v jedné třídě – tedy plánování, realizace a reflexe vlastní pedagogické činnosti se žáky. Vyučování má gradační charakter od jednotlivých činností po celodenní tematické vyučování, s ohledem na profesně rozvojové cíle studentů. Důraz je kladen na fáze plánování, realizace a reflexe činností, sdílené v profesním dialogu s vysokoškolskými vyučujícími, fakultními učiteli a kolegy. Studenti systematicky reflektují profesní zkušenosti s oporou o základní didaktické kategorie a témata a s využitím Souboru kvalit studentovy práce na pedagogické praxi (případně dalších hodnotících nástrojů- dle zadání vyučujících) a studentského pedagogického portfolia. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Poche Kargerová, Ph.D. (19.02.2020)
1. Účast na praxích - max.2 omluvené absence 2. Reflektivní dokumentace praxe (portfolio) 3. Průběžné plnění zadaných úkolů dle požadavků vyučujícího 4. Esej na téma "Stávám se učitelem" nebo "Jaký jsem učitel?" 5. Vyplněný Soubor profesních kvalit studenta na pedagogické praxi - sebehodnocení a pozitivní hodnocení studenta fakultním učitelem (nebo práce s jiným evaluačním nástrojem- dle zadání vyučující) |