|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Rostislav Čichoň, Ph.D. (30.10.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (27.10.2023)
Společným cílem předmětů pedagogických praxí je zdokonalování učitelských dovedností, které v souhrnu pomáhají utvářet absolventa kompetentního vykonávat povolání učitele tělesné výchovy. Nad rámec rozvoje profesních kompetencí se studenti seznamují s prostředím střední školy a činnostmi, které jsou součástí výkonu povolání učitele na střední škole (administrativa, komunikace atd.). Třetím cílem pedagogických praxí je absolvovat v reálných podmínkách střední školy pracovní zátěž učitele tělesné výchovy prostřednictvím absolvování několikatýdenního každodenního pobytu na škole. Po úspěšném absolvování předmětu bude student/ka schopen/schopna:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (27.10.2023)
Požadavky na udělení zápočtu:
Podmínky udělení zápočtu:
1. Portfolio praxe potvrzené provázejícím učitelem/učitelkou zahrnuje:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (22.09.2023)
TILINGER, P. a kol. Odborné a pedagogické praxe v tělesné výchově. Praha : Karolinum, 2014 FIALOVÁ, L., FLEMR, L., MARÁDOVÁ, E., MUŽÍK, V. (2014). Vzdělávací oblast Člověk a zdraví v současné škole. Praha: Karolinum. KLIMTOVÁ, H. Metodika výuky tělesné výchovy na 2. stupni základních škol z pohledu pedagogické praxe - náměty pro začínající učitele [online]. Ostrava, 2010 [cit. 2023-08-01]. Dostupné z: http://projekty.osu.cz/synergie/dok/opory/klimtova-metodika-vyuky-telesne-vychovy-na-2-stupni-zs.pdf RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha : Univerzita Karlova, 2004. PERIČ, T., DRAGOUNOVÁ, Z. (2016). Hry a jejich využití v tréninku (především dětí). Studia sportiva, vol. 10, no. 2, pp. 140-148. PEŘINOVÁ, R. (2018). Vychovávejme v Tělesné výchově! Program rozvíjející kritické myšlení. Tělesná výchova a sport mládeže, vol. 84, no. 4, pp. 14-18. VLČKOVÁ, Kateřina, Kateřina LOJDOVÁ, Josef LUKAS, Jan MAREŠ, Zuzana ŠALAMOUNOVÁ, Tomáš KOHOUTEK, Jarmila BRADOVÁ a Stanislav JEŽEK. Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství [online]. Brno: Munipress, 2015 [cit. 2023-08-01]. ISBN 978-80-210-8096-6. Dostupné z: https://munispace.muni.cz/library/catalog/book/800 Jak na výuku žáků v heterogenní školní třídě. NÁRODNÍ PEDAGOGICKÝ INSTITUT ČESKÉ REPUBLIKY. Národní pedagogický institut České republiky [online]. 2023, 16.01.2023 [cit. 2023-09-22]. Dostupné z: https://www.npi.cz/aktuality/10553-vyuka-zaku-v-heterogenni-skolni-tride?highlight=WyJoZXRlcm9nZW5uaSJd |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Veronika Nürnbergerová, Ph.D. (01.08.2023)
Rámcový plán výuky: |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Dominika Krupková (14.10.2022)
Podklady (prezentace s informacemi, záznam úvodního semináře, formuláře, rozvrhy, tabulka rozdělení studentů a studentek na praxe) uloženy v MS Teams, kód týmu: ej437ah |