|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (16.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (27.01.2022)
Studijní zátěž: 1) přímá výuka- 24hodin 2) plnění zápočtových úkolů - 12 hodin 3) samostudium literatury a dalších zdrojů- 14 hodin Moodle link: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=6087 klíč: bude sdělen v rámci 1.semináře |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
Povinná literatura: GORDON, T. Škola bez poražených. Praha: Malvern, 2015. ISBN 978-80-7530-006-5. REITMAYEROVÁ, E.; BROUMOVÁ, V. Cílená zpětná vazba. Praha: Portál, ISBN 978-80-262-0988-1. VALENTA, J. Didaktika osobnostní a sociální výchovy. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4473-5.
Doporučená literatura: HERMOCHOVÁ, S. Skupinová dynamika ve školní třídě. Kladno: AISIS, 2005. HERMOCHOVÁ, S. Teambuilding. Praha: Grada, 2006. ISBN 80-247-1155-9. KASÍKOVÁ, H. Učíme se spolupráci spoluprací. Kladno: AISIS, 2009. ISBN 8023967703 KOPŘIVA, P., NOVÁČKOVÁ, J. a kol. Respektovat a být respektován. Kroměříž: Spirála, 2010. ISBN 80-901873-7-4. MACHALÍKOVÁ, J., MUSIL, R. Praha: Improvizace ve škole. Informatorium, 2015. ISBN 978-80-7333-120-7. MIKOVÁ, Š.,STANG, J. Typologie osobnosti u dětí. Praha: Portál, 2010. ISBN 978-80-7367-587-5. LOKŠA, J., LOKŠOVÁ, I. Pozornost, motivace, relaxace a tvořivost dětí ve škole. Praha: Portál. 1999. ISBN 80-7367-176. ROSENBERG, M. B. Nenásilná komunikace. Praha: Portál, 2013. ISBN 978-80-262-0530-2. www.odyssea.cz |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (31.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
1. Mezilidské vztahy - péče o dobré vztahy; empatie a pohled na svět očima druhého, vztahy ve skupině- skupinová dynamika, pravidla 2. Komunikace - dovednosti respektující a asertivní komunikace, komunikace v obtížných situacích- obrana proti agresi a manipulaci, řešení konfliktů a vyjednávání 3. Kooperace a kompetice 4. Řešení problémů - rozvoj dovedností, role ve skupině 5. Hodnoty, postoje, praktická etika - analýzy vlastních i cizích postojů a hodnot a jejich projevů v chování lidí; pomáhající a prosociální chování dovednosti rozhodování v eticky problematických situacích všedního dne 6. Charakteristiky kvalitního učitele- reflexe a sebereflexe 7. Osobnostní a sociální výchova v primární škole a možnosti její realizace. Řízení skupinových sebezážitkových aktivit a jejich reflexí. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Krčmářová, Ph.D. (30.01.2024)
- respektování pravidel skupiny - účast na seminářích s tolerancí 1 absence, poslední výukový týden je účast povinná - prezentace předmětového portfolia dle kritérií na posledním semináři - příprava, realizace a reflexe aktivit OSV s dětmi ve dvojici |