|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (08.12.2016)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (01.02.2018)
Prostřednictvím dynamiky studijní skupiny vyslovovat reflexe vztažené ke studiu daného oboru a formulovat reakce MŠ na prohloubenou profesní přípravu studentů v kombinovaném studiu na PedF. V druhé části předmětu se zamýšlet nad řešením pedagogických situací, které jsou společně studenty nahlíženy prostřednictvím strukturované metody řešení konkrétního případu podle psychologa M.Balinta. |
|
||
Poslední úprava: KOTATKO/PEDF.CUNI.CZ (08.01.2016)
Literatura: Nováčková, J. Pedagogický styl založený na zpětné vazbě. In: Syslová,Z.(ed.) Školní vzdělávací programy a evaluace v MŠ /CD ROM/. Praha: Verlag Dashofer, 2007. ISSN 1802-4130. Pačesová,M. Lékař, pacient a Michael Balint. Praha: Triton, 2004. ISBN 80-7254-491-8. Rogers,C.R. Klientom centrovaná terapia. Modra: Persona, 2000. ISBN 80-967980-3-0. Vymětal,J. Rogersovská psychoterapie. ČS, 1996. ISBN 80-202-0605-1. Výrost,J., Slaměník,I. Sociální psychologie. 2.přepracované a rozšíř. vydání. Praha: Grada, 2012. ISBN 978-80-247-1428-8. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (14.05.2019)
Kurz pracuje metodami sociálně psychologického výcviku s reflexemi studentů vztahujícími se k dokončovanému studiu, s reflexemi na vlastní profesní vybavenost pro povolání učitele.Diskuse jsou orientovány na témata, která vnímají studenti jako profesně potřebná. Názory na vhodné (nevhodné) metody pedagogické práce, obavy nebo již skutečné problémy vzniklé v profesních situacích jsou otevírány a řešeny s podporou skupinové dynamiky a týmového potenciálu (podle Bálinta). |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (01.02.2018)
Zápočet je studentům přiznám za aktivní přístup k řešení vyslovených problémů. |