Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (29.11.2021)
Experimentující tvůrčí činnosti zaměřené především na reflexi využívaných médií a jejich forem. Rozvíjení a propojování přístupů volné i užité umělecké tvorby v technických výtvarných prostředcích a médiích (fotografie, video, animace a jejich kombinace), se zřetelem k jejich využití v didaktických projektech.
Samostatná práce studenta na rozsáhlejším, osobitě koncipovaném tematickém celku, využívající poznatků a zkušeností z dosavadního Bc. studia a povinných předmětů.
K tvorbě studenti využívají software Adobe Creative Cloud, dostupných freewarový programů i tradičních výtvarných technik a postupů.
Poslední úprava: Mgr. MgA. Sylva Francová, Ph.D. (04.06.2019)
Experimental creative activities focused mainly on the search for didactic potential of used media and their forms. Developing and linking approaches of free and applied artistic creation in technical art media (photography, video, animation and their combinations), taking into account their use in didactic projects and common teaching. Independent work of the student on a larger thematic unit using the knowledge and experience of their previous bachelor study and assigned courses.
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.05.2019)
Základní studijní literatura a studijní pomůcky AUMONT, J.: Obraz. Praha: AMU, 2005. ISBN 80-7331-045-7 BARTHES, R.: Světlá komora. Bratislava: Archa, 1994. ISBN 80-7115-081-9 BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K.: Umění filmu. Praha: AMU, 2011, ISBN: 978-80-7331-217-6 FLUSSER, V.: Moc obrazů. Výtvarné umění, OSVU 1996, č. 3-4, ISSN O862-9927
Doporučená studijní literatura a studijní pomůcky BORDWELL, D.; THOMPSONOVÁ, K.: Dějiny filmu. Přehled světové kinematografie. Praha: FAMU, Nakladatelství Lidové noviny, 2007. ISBN: 978-80-7106-898-3 CARROLL, N.: Definování pohyblivého obrazu. In: Iluminace, r. 13, č. 2, 2001, ISSN 0862-397X, str. 5-32 CASETTI, F.: Filmové teorie 1945-1990. Praha: AMU, 2008. ISBN 978-80-7331-143-8 DELEUZE, G.: Film 1 Obraz-pohyb. Národní filmový archiv, Praha 2000, ISBN 80-7004-098-X. DELEUZE, G.: Film 2 Obraz-čas. Národní filmový archiv, Praha 2006, ISBN 80-7004-127-7. DOLEŽEL, L.: Heterocosmica: Fikce a možné světy. Praha: Karolinum, 2003. ISBN 80-246-0735-2. FILIPOVÁ, M.: Podoby vizuálních studií. In: Iluminace, r. 21, č. 1, 2009. ISSN 0862-397X, str. 68-80 FILIPIOVÁ, M; RAMPLEY, M.: Možnosti vizuálních studií. Obrazy - texty - interpretace. Brno: Masarykova univerzita, Společnost pro odbornou literaturu - Barrister et Principal, 2007, ISBN 978-80-87029-26-8 FOŘT, B. : Úvod do sémantiky fikčních světů. Host, Brno 2005, ISBN 80-7294-165-8 FULKOVÁ, M.: Diskurs umění a vzdělávání, Praha: H&H 2008, 335 s., ISBN 978-80-7319-076-7. GOODMAN, N.: Jazyky Umění - nástin teorie symbolů. Praha: Academia 2007, ISBN 978-80-200-1519-8. CHATMAN, S.: Příběh a diskurz. Narativní struktura v literatuře a filmu. Brno: Host, 2008, ISBN 978-80-7294-260-2 Imaginace a mentální stavy v diváckém rozumění filmové fikci. Rozhovor s Gregorym Curriem. In.: Iluminace, r. 15, č. 1, 2003. ISSN 0862-397x MANOVICH, L.: The language of new media. Cambridge: The MIT press, 2001, ISBN 0-262-13374-1 MIŠÍKOVÁ, K.: Mysl a příběh ve filmové fikci. Praha: AMU, 2009. ISBN 978-80-7331-126-1 MONACO, J.: Jak číst film: Svět filmů, médií a multimédií. Praha: Albatros, 2004. ISBN 80-00-01410-6 Moving images in the clasroom. London: British film institute. 2000. ISBN 0 85170 831 5, dostupné na http://www.bfi.org.uk/education/teaching/miic/ PLAŻEWSKI, J.: Filmová řeč. Praha: Orbis, 1967 TURNER, M.: Literární mysl. Brno: Host, 2005, ISBN 80-7294-130-5 VALUŠIAK, J.: Základy střihové skladby. Praha: AMU. 2005. ISBN 80-7331-039-2 Visual culture questionnaire. In: October, č. 77, 1996, ISSN:01622870. str. 25-70 ZUSKA, V.: Estetika. Praha: Triton, 2001, ISBN 80-7254-194-3
Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (30.11.2021)
Předmět pracuje s experimentováním v rámci zvláště filmových a animačních metod s akcentací na vizuální složku filmu. Studenti vytvářejí filmy na základě inspirace určitým filmovým experimentálním postupem.
DIY animace
Dance for camera – experimentální polohy vztahu filmu a tance/pohybu
Loutková animace
Abstraktní film – video
Abstraktní animace
Sochařské a materiálové přístupy ve filmu
Filozofické a literární přístupy k filmu
Montáž a koláž ve filmu
Vztah hrané akce a obrazů ve filmu
Kolize viděného a slyšeného
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Martin Raudenský, Ph.D. (31.05.2019)
Požadavky k zápočtu: Ucelený a obhajitelný soubor seminárních úkolů. Aktivní účast na seminářích.