|
|
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.04.2020)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D. (26.01.2024)
Předmět má 3 kredity dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 90 hodin. Přímá výuka: · přednášky 12 hodin · cvičení 24 hodin Příprava: · samostudium odborné literatury 10 hodin · zpracování seminární práce 24 hodin Příprava na zápočet: 20 hodin celkem |
|
||
Poslední úprava: PaedDr. Eva Marádová, CSc. (26.04.2020)
Povinná literatura HORŇÁKOVÁ, M. Činnostná terapia v liečebnej pedagogike. Bratislava : Creativpress, 1995. 79 s. ISBN 80-7131-021-2 JELÍNKOVÁ, J. a kol. Ergoterapie. 1. vyd. Praha : Portál, 2009. 274 s. ISBN 978-80-7367-583-7. KOVÁČOVÁ, B. Ergoterapia v ranom a v predškolskom veku. Bratislava: Univerzita Komenského v Bratislave, 2014. ISBN 978-80-89700-01-1. MÜLLER, O. a kol. Terapie ve speciální pedagogice. 2. přeprac. vyd. Praha: Grada, 2014. ISBN 978-80-247-4172-7. VODÁKOVÁ, J.a kol. Speciální pracovní výchova a ergoterapie. 2.vyd. Praha: UK PedF, 2007. 90 s. ISBN 978-80-7290-322-1. Doporučená literatura: KLUSOŇOVÁ, E. Ergoterapie v praxi. Brno: Národní centrum ošetřovatelství (NCO NZO), 2011. 264 S. isbn 9788070135358. VODÁKOVÁ, J. a kol.: Speciální pracovní výchova a ergoterapie. Praha: UK PedF UK, 2003. ISBN 80-7290-113-3. VODÁKOVÁ, J.: Ergoterapie – základní informace pro pedagogy. Vychovávatel, 2003, roč. 48, č.7, s. 23-25. ISSN 0139-6919. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D. (26.01.2024)
První část hodiny - přednáška (teoretický výklad) Druhá část hodiny - zážitková forma - studenti si vyzkoušejí vybrané egoterapeutické techniky |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D. (26.01.2024)
Obsahové zaměření 1. Vymezení expresivních terapií. 2. Vymezení ergoterapie. 3. Okruhy činností využívaných v ergoterapii. 4. Typy ergoterapie. 5. Charakteristika ergoterapeuta a jeho uplatnění. 6. Využití ergoterapie. 7. Ergodiagnostika, hodnocení prostředí, hodnocení ADL, analýza činností. 8. Struktura ergoterapeutického programu a střetnutí, principy tvorby cílů ergoterapeutického programu,organizační náležitosti, výběr činností. 9. Intervence zaměřené na nácvik ADL. 10. Specifika ergoterapie u vybraných skupin osob vyžadujících terapeutickou podporu: osoby s mentálním znevýhodněním; děti s poruchami řeči; osoby se zrakovým postižením; osoby s poruchami sluchu; osoby se zdravotním znevýhodněním; děti s PAS aj. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Barbara Valešová Malecová, Ph.D. (26.01.2024)
|