Úvod do didaktiky tělesné výchovy, zdroje a postavení v systému věd. Charakteristika úlohy žáka
a učitele v edukačním procesu TV. Metodicko-organizační formy TV.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2009)
Introduction into Didactics of Physical Education, sources, a position in the science system. The role of a teacher and a
pupil at school. Methodical and organizational forms of Physical Education.
Cíl předmětu -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2009)
Vytvořit základní představu o postavení a zaměření didaktiky školní TV.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2009)
To create basic notion about intentions of Didactics of Phhysical Education.
Literatura
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (22.06.2012)
Rychtecký,A. Fialová,L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: UK, 1998. Časopis Tělesná výchova a sport mládeže. Dlouhý, M. Rozvoj pozornosti a výkonové motivace u mládeže se sluchovým postižením prostřednictvím intervenčního pohybového programu. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta. 2011.
Sylabus -
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (11.02.2009)
Předmět didaktiky TV, didaktika TV jako vědní disciplína a vyučovací předmět,
žák v edukačním procesu TV - ontogeneze motoriky, didaktické aspekty motorického učení,
metodicko-organizační formy TV ve škole, didaktické postupy, metody, styly, jejich aplikace a trendy.
Poslední úprava: HAJKOVAJ/PEDF.CUNI.CZ (22.10.2009)
Didactics as a science subject and a school subject, didactics in curriculum. A pupil in the educational process of P.E. - ontogenesis of motorics, didactic aspects of motor learning. A P.E. teacher, profession analysis, teaching copmetences, didactic principles.
Podmínky zakončení předmětu -
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Požadavky ke splnění předmětu (zápočtu či zkoušky) jednoznačně vycházejí z obsahu sylabu, anotace a prostudovaného avizovaného seznamu literatury v popisu daného předmětu v SIS a jsou dále upřesněny vyučujícím vždy na začátku semestru.
Poslední úprava: DLOUHY/PEDF.CUNI.CZ (04.11.2013)
Requirements tothe course(creditortests)clearlybased onthe syllabuscontent, annotations, andthe announced-studiedinthe literaturedescribethe subjectinSISandare further refinedthe teacherat the beginningof the semester.