|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (22.02.2017)
|
|
||
Poslední úprava: RNDr. Lenka Pavlasová, Ph.D. (26.10.2019)
- Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe) - Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem - Uskutečněná hospitace s reflexí - Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (22.02.2017)
Souvislá pedagogická praxe I se koná na základních školách nebo nižších ročnících víceletých gymnázií vždy ve čtyřech fakultou stanovených týdnech, kdy jsou studenti omluveni z povinných cvičení a jiných kurzů, na kterých je sledována jejich prezence. Mimo tuto dobu nebudou absence na cvičeních a jiných povinných výukových aktivitách studentovi omlouvány. Před začátkem semestru jsou studenti e-mailem seznámeni s podrobným harmonogramem praxe závazným pro aktuální semestr Plánování: - souvislou pedagogickou praxi si na ZŠ zařizuje student sám – výběr školy by měl proběhnout primárně ze seznamu fakultních škol (http://www.pedf.cuni.cz/PEDF-119.html), po domluvě lze praxi vykonávat i na jiné škole nebo mimo Prahu - student předá fakultnímu učiteli z vybrané školy k vyplnění dva stejnopisy Dohody o provedení práce a odevzdá je před započetím praxe garantovi praxe na KBES – dohoda je podkladem pro finanční ohodnocení fakultního učitele a student obdrží formulář od garanta praxe - je nutné splnit veškeré podmínky k zápočtu (bližší specifikace uvedeny dále viz Podmínky k zakončení předmětu) Realizace: - během stanovených čtyř týdnů by mělo proběhnout 10 náslechů ve výuce přírodopisu u vybraného fakultního učitele (příp. po dohodě i u jeho kolegů), 10 samostatných vyučovacích výstupů i předem domluvená hospitace přiděleného vyučujícího z KBES - student si po celou dobu praxe vedet tzv. Deník z praxe, který student odevzdá v elektronické podobě svému garantovi praxe (např. PDF soubor) - Deník z praxe se skládá ze dvou částí: náslechy (vlastní strukturované poznámky z náslechových hodin podle doporučené struktury); vlastní vyučovací výstupy (vlastní přípravy na hodinu podle doporučené struktury, tj. rozbor hodiny, nikoliv příprava na hodinu ve smyslu výukový materiál – prezentace, výukové texty aj.) Hodnocení studentů: - fakultní učitel písemně hodnotí celkový přístup studenta k učitelství a vztah k dětem, odbornou připravenost, komunikativní dovednosti, řídící schopnosti, diagnostické dovednosti a studentovu přípravu na vyučování - praxe se uzavírá zápočtem, který je podmíněn níže uvedenými povinnostmi (viz Podmínky k zakončení předmětu) |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Tereza Jedličková, Ph.D. (22.02.2017)
- 100% účast studenta na souvislé praxi (10 hodin náslechů, 10 hodin samostatných vyučovacích výstupů + další samostatná práce studentů) - Odevzdaná vyplněná a fakultním učitelem podepsaná Dohoda o provedení práceve dvou stejnopisech do stanoveného termínu - Zpracování a předložení tzv. deníku z praxe (viz Deník z praxe) - Hodnocení fakultního učitele podepsané učitelem - Uskutečněná hospitace s reflexí - Zápočet formou kolokvia s ostatními studenty, kteří absolvovali praxi |