|
|
|
||
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (01.03.2013)
|
|
||
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2015)
Altmann, A. Metody a zásady ve výuce biologii. Praha: SPN, 1975. Pavlasová, L. Přehled didaktiky biologie. Praha: Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2014. 60 s. ISBN 978-80-7290-643-7. Dostupné z: http://vzdelavani-dvpp.eu/download/opory/02pavlasova.Kn.bl.TISK.pdf Prezentace vyučující - dostupné v MOODLE. |
|
||
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (21.02.2015)
Přezkoušení je ústní, otázky ke zkoušce jsou dostupné v MOODLE. Ke zkoušce si každý student přinese portfolio obsahující: Další dílčí úkoly budou zadány v průběhu kurzu. |
|
||
Poslední úprava: PAVLASO/PEDF.CUNI.CZ (01.03.2013)
1. Didaktika biologie jako vědní disciplína, její předmět, rozdělení, úkoly, struktura, metody výzkumu. 2. Hierarchie vzdělávacích dokumentů v ČR. Národní program vzdělávání, RVP ZV, RVP G. Cíle základního a gymnaziálního vzdělávání, klíčové kompetence, vzdělávací oblasti, vzdělávací obory a průřezová témata se vztahem k výuce biologie (případně geologie). 3. Školní vzdělávací program, možnosti zařazení biologického učiva do ŠVP, metodická podpora tvorby ŠVP, roční tematické plány výuky přírodopisu a biologie (případně geologie). 4. Didaktické zásady výuky biologie. 5. Organizační formy výuky biologie. 6. Metody výuky biologie. 7. Učebnice a ostatní literární zdroje pro výuku biologie. 8. Materiál a ostatní učební pomůcky pro výuku biologie. 9. Příprava učitele na vyučovací hodinu. 10. Kontrola studia, tvorba didaktických testů, hodnocení. 11. Maturita z biologie - nové pojetí závěrečné zkoušky. 12. Zájmová odborná činnost z oboru biologie, geologie a ekologie - SOČ, Biologická olympiáda, Ekologická olympiáda. 13. Podvádění studentů, strategie učitele k jeho minimalizaci v jednotlivých formách a metodách výuky biologie. |