Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)
Kurz má za cíl přiblížit nové poznatky ve vzdělávání žáků a studentů se spciálními vzdělávacími potřebami v podmínkách inkluzivní školy. Studenti získají vhled do života dětí s různými druhy zdravotního postižení a sociálního znevýhodnění. Bude věnována pozornost aktuálním legislativním změnám voblasti edukačních možností osob se znevýhodněním.
Poslední úprava: Mgr. Marie Mlčková, Ph.D. (24.05.2019)
The aim of the course is to introduce new knowledge in education of pupils with special needs in the conditions of inclusive school. Students will gain insight into the lives of children with different types of disability and social disadvantage. Attention will be paid to current legislative changes in the issue of educational possibilities of people with disabilities.
Cíl předmětu - český znakový jazyk
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (06.02.2018)
Získání teoretických dovedností v oblasti podpůrných prostředků žáku se speciálními vzdělávacími potřebami v současné škole.
Deskriptory
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (14.02.2023)
V případě nařízené distanční výuky bude použita platforma TM Teams
Literatura
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)
SLOWÍK, J.: Speciální pedagogika. Praha. Grada 2007 ISBN 978-80-247-1733-3
SLOWÍK, J.: Komunikace s lidmi s postižením. Praha. Portál 2010 ISBN 978-80-7367-691-9
Časopis Speciální pedagogika
Sylabus
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (16.05.2019)
Cílem kurzu je vytvořit soubor systémových poznatků o žácích se speciálními výchovně vzdělávacími potřebami ve školním věku, charakterizovat výchovné a edukační souvislosti postižení a strategie jejich eliminace. Problematika dětí s tělesným postižením, se zrakovým postižením, se sluchovým postižením, s řečovým postižením, s mentálním postižením, se sociálním narušením, se specifickými poruchami učení a chování, s kombinovaným postižením a problematika minorit. Základní nabídka speciálně pedagogické podpory v rámci integrované výchovy a vzdělávání. Způsobilost dítěte pro školu, speciálně pedagogická diagnostika, úloha speciálně pedagogických center, soustava výchovně vzdělávacích zařízení.
Podmínky zakončení předmětu
Poslední úprava: doc. PhDr. Monika Mužáková, Ph.D. (02.02.2018)