|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
Cílem předmětu je seznámit studenty se základními charakteristikami kvantitativního výzkumu a možnostmi kvantitativního zkoumání ve (speciálně)pedagogické praxi. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
GAVORA, P. Úvod do pedagogického výzkumu. 2., rozšířené vydání, Brno: Paido, 2010. ISBN 978-80-7315-185-0. CHRÁSKA, M. Metody pedagogického výzkumu: základy kvantitativního výzkumu. 2., aktualizované vydání. Praha: Grada, 2016. ISBN 978-80-247-5326-3. REICHEL, J. Kapitoly metodologie sociálních výzkumů. Praha: GradaPublishing, 2009. ISBN 978-80-247-3006-6. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
1) Základní terminologie (výzkum, metodologie, vědecká teorie, paradigma), účel výzkumu, typy výzkumu, kvantitativní výzkum - definice, plán výzkumného projektu (výzkumný problém/cíl, výzkumné otázky a hypotézy, práce s literaturou, volba výzkumných nástrojů, definice výzkumného vzorku, realizace výzkumu – sběr a analýza dat, vyhodnocení, zpracování zprávy z výzkumu). 2) Filozofické základy kvantitativního výzkumu, charakteristické rysy kvantitativního výzkumu, zajištění validity a reliability. Etické zásady výzkumu. Zpracování výsledků výzkumu formou kvalifikační práce. Výběr výzkumného vzorku pro kvantitativní výzkum. 3)Metody sběru dat v kvantitativním výzkumu. Dotazníky a dotazníková šetření. Pozorování, strategie pozorování (dělení dle strukturovanosti, otevřenosti a participace), záznam dat z pozorování. Další techniky tvorby dat v kvantitativním výzkumu: interview, analýza dokumentů. 4) Metody fixace a zpracování dat. Smíšený výzkum – varianty kombinace kvalitativních a kvantitativních postupů. |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Zbyněk Němec, Ph.D. (15.06.2018)
Aktivní účast na výuce (min. 70%), zpracování a obhájení seminární práce. |