|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (19.08.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (19.08.2019)
1. Colker, R. (2013). Disabled Education. New York: New York University Press, 293 pp. ISBN 9780814708101
2. Fischer, S., Škoda.J. (2008). Speciální pedagogika. Praha: Triton, 205 s. ISBN 978-80-7387-014-0
3. Krejčířová, O. a kol. (2005). Problematika zaměstnávání občanů se zdravotním postižením. Praha: Rytmus, 87 s. ISBN 80-903598-1-7
4. Lieberman, L., Houston-Wilson, C. (2017). Strategies for Inclusion. Champaign: Human Kinetics, 232 pp. ISBN 1492517232
5. Mitchell, D. (2013). What Really Works in Special and Inclusive Education. Abingdon: Taylor & Francis Ltd., 368 p. ISBN 9780415623230
6. Slowík, J. (2016). Speciální pedagogika. Praha: Grada Publishing, 162 s. ISBN 978-80-271-0095-8
7. Titzl, B. (2000). Postižený člověk ve společnosti. Praha: UK-PedF. ISBN 80-86039-90-0
8. Vágnerová, M. (2014). Součansá psychopatologie pro pomáhající profese. Praha: Portál, 815 s. ISBN 978-80-262-0696-5
9. Westwood, P. (2015). Commonsense Methods for Children with Special Educational Needs. Abingdon: Taylor & Francis Ltd., 214 pp. ISBN 9781138022522
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (19.08.2019)
Požadavky na zápočet:
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (08.01.2020)
1. Speciální pedagogika jako vědní odvětví, vývoj současného paradigmatu 2. Principy a metody speciální pedagogiky, diagnostik ave speciální pedagogice 3. Reflexe vztahu společnosti k znevýhodněným jedincům v historickém kontextu 4. Tradiční a současné cílové skupiny speciální pedagogiky, inkluze, legislativa 5. Formování a vývoj současné podoby speciálních institucí podporujících znevýhodněné osoby 6. Nové trendy a významné zákonné standardy v oblasti lidských práv a vzdělávání znevýhodněných osob 7. Způsoby vyrovnávání s důsledky postižení 8. Speciální pedagogika osob se somatickým znevýhodněním (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 9. Speciální pedagogika osob se zrakovým znevýhodněním (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 10. Speciální pedagogika osob se sluchovým znevýhodněním (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 11. Speciální pedagogika osob s komunikačním znevýhodněním (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 12. Speciální pedagogika osob s mentálním znevýhodněním a pervazivními poruchami (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 13. Speciální pedagogika osob s poruchami chování (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 14. Speciální pedagogika osob se sociálním znevýhodněním (charakteristika, etiologie, prevalence, edukace, komunikace) 15. Speciální potřeby ve vzdělávání a příbuzná znevýhodnění |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (16.10.2020)
Přednášky předmětu Základy speciální pedagogiky jsou uskutečňovány v prostředí MS Teams. Název týmu: Základy speciální pedagogiky (PPPD157) Kód týmu: yu9a2mz Odkaz na tým: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a2af7a6f2d0e04e7ab2c25f370468e38a%40thread.tacv2/conversations?groupId=b57c3a75-f61d-4a17-b4e2-f24ed4fd0583&tenantId=e09276da-f934-4086-bf08-8816a20414a2
Studijní materiály (prezentace přednášek, odkazy na literaturu, kontrolní testy z jednotlivých bloků, kompendia otázek atp.) jsou dostupné v prostředí Moodle. Název kurzu: Zaklady specialni pedagogiky PPPD206, PPPD177, PPPD157 Odkaz na kurz: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9400
|