|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Cílem předmětu je uvést studenty do soudobé pedagogické teorie, seznámit je se základní terminologií a strukturou oboru a motivovat pro další studium pedagogických věd. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Předmět má 5 kreditů dle ECTS, celková časová zátěž studenta odpovídá 136 hodinám. Doba očekávané přípravy na 1 hodinu přednášky 20 minut, doba očekávané přípravy na 1 hodinu semináře 30 minut, samostudium literatury (za celý semestr) 30 hodin, práce se studijními materiály (za celý semestr) 10 hodin, plnění průběžných úkolů (za celý semestr) 12 hodin. Příprava na zápočet, příprava na zkoušku a zkouška 34 hodin. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
Dvořáková, M., Kolář, Z., Tvrzová, I., & Váňová, R. (2015). Základní učebnice pedagogiky. Grada. Průcha, J. (2017). Moderní pedagogika (Šesté, aktualizované a doplněné vydání). Portál. Průcha, J. (2015). Přehled pedagogiky: úvod do studia oboru (4., aktualizované vydání). Portál. Vališová, A., & Kasíková, H. (2011). Pedagogika pro učitele (2., rozšířené a aktualizované vydání). Grada. Vašutová, J. (2007). Být učitelem: co by měl učitel vědět o své profesi (2. přepracované vydání). Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta. |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (07.09.2021)
- Aktivní účast na seminářích - Zpracování průběžných úkolů - Vypracování zápočtové práce - Absolvování závěrečné zkoušky |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Ondřej Papajoanu, Ph.D. (13.09.2021)
1. Úvod do studia pedagogiky. 2. Zdroje pedagogických informací. 3. Základní pedagogická terminologie a její proměny. 4. Pedagogické disciplíny a jejich aktuální otázky. 5. Výchova, společnost a vývoj člověka. 6. Profese učitele, pedagogičtí pracovníci. 7. Český vzdělávací systém v kontextu EU. 8. Aktuální otázky českého vzdělávání. 9. Pedagogický výzkum. |