|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (21.09.2023)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (21.09.2023)
Cílem souvislé praxe je rozvinout klíčové učitelské kompetence v oblasti plánování, realizace a reflexe výuky a naučit se při vlastní výuce pod dohledem fakultního učitele aplikovat poznatky získané v předcházejících typech praxí (tj. praxe náslechové a praxí průběžných) a v předmětech oborových didaktik, pedagogiky a psychologie. Všechny materiály, které student v průběhu praxe zpracovává, se stávají součástí učitelského portfolia. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (21.09.2023)
Realizace praxe v rozsahu min. 52 hodin strávených na fakultní škole, z toho 36 hodin přímé výuky. Předložení deníku z praxe, který obsahuje reflexe náslechových hodin, přípravy do vlastních výstupů a reflexe vlastních odučených hodin. Kladné hodnocení provázejícího učitele. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (21.09.2023)
Základní literatura: Čapek, R. (2001) Pedagogická praxe pro studenty: od hospitace k souvislé praxi. Hradec Králové: Gaudeamus.
Doporučená literatura: Bailey, K. M. (2006) Language teacher supervision. A case-based approach. Cambridge: Cambridge University Press. Bitljanová, V. & Edwards, S. & Pekařová, I. (2000) Práce se studenty na praxi ve škole. Příručka pro mentory. Liberec. Malderez, A. & C. Bodóczky. (1999) Mentor courses. Cambridge: Cambridge University Press. Mason, J. (2002) Researching your own practice. London: Routledge. Machalová, M. (1997) Mikrovyučování jako specifické situační učení. Pedagogická orientace 4, Brno. Saginor, N. (2008) Diagnostic classroom observation. Thousand Oaks: SAGE. Corwin Press. Wajnryb, R. (1992) Classroom observation tasks: A resource book for language teachers and trainers. Cambridge: Cambridge University Press. Walker, R. & C. Adelman (2005) A guide to classroom observation. London: Routledge. Wragg, E.C. (1999) An Introduction to Classroom Observation. London: Routledge |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (21.09.2023)
Účast na náslechových hodinách v rozsahu min. 2h u každé třídy, kde následně bude praktikant vyučovat. Příprava a přímá účast na výuce. Reflexe náslechů i vlastních výstupů (s provázajícím učitelem i vlastní) V případě přechodu fakultních škol do distanční výuky přímý podíl na přípravě a realizaci on-line hodin ve stejném rozsahu jako je předepsána výuka prézenční. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Věra Hejhalová, Ph.D. (21.09.2023)
Souvislá praxe má tyto klíčové složky: 1) 2 náslechy v každé třídě, v níž posléze budou učit; 2) příprava na vlastní vyučování – vypracování plánů hodin a jejich rozbor s provázejícím učitelem; 3) vyučování v celkové délce 36 hodin pod dohledem provázejícího učitele; 4) rozbor odučených hodin s provázejícím učitelem; 5) reflexe v deníku z praxe; 6) účast na běhu školy (dozory, pedagogické porady, rodičovské schůzky atp.); 7) instruktážní (před začátkem) a rozborový (po ukončení) seminář vedený vedoucím praxe. |