|
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Jana Krátká, Ph.D. (16.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jolana Ronková, Ph.D. (21.01.2023)
Povinná literatura: RONKOVÁ, J., WILDOVÁ, R. (2022). Didaktika počáteční čtenářské gramotnosti a pregramotnosti. E-book (online). Praha: PedF UK. ISBN 978-80-7603-314-6. Dostupné také z: https://cuni.futurebooks.cz/book/didaktika-rozvoje-pocatecni-ctenarske-gramotnosti/?/impressum/ Impressum (futurebooks.cz) KROPÁČKOVÁ, J. WILDOVÁ, R., KUCHARSKÁ, A. Pojetí a rozvoj čtenářské pregramotnosti v předškolním období. Pedagogická orientace. 2014, 24(4), 488–510. ISSN 1211-4669. WILDOVÁ, R., KUCHARSKÁ, A. Inovace rozvoje písařské gramotnosti - Výuka písma Comenia script. Didaktické studie, 2014, 6(1). ISSN 1804-1221. VYKOUKALOVÁ, V., WILDOVÁ, R. Čtenářská gramotnost žáků 1. stupně a možnosti jejího rozvoje. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Pedagogická fakulta, 2013. ISBN 978-80-7290-642-0.
Doporučená literatura: WILDOVÁ, R.. Rozvoj pregramotnosti a počáteční čtenářské gramotnosti v kurikulu evropských zemí. Pedagogika, 2012, LVII(1-2), s. 10-21. ISSN 0031-3815. KŘIVÁNEK, Z., WILDOVÁ, R. Didaktika prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Univerzita Karlova, 1998. ISBN 80-86039-55-2. ZELINKOVÁ, Olga. Poruchy učení: specifické vývojové poruchy čtení, psaní a dalších školních dovedností. 10., zcela přeprac. a rozš. vyd. Praha: Portál. ISBN 80-7178-800-7. WILDOVÁ, Radka (ed.). Aktuální problémy didaktiky prvopočátečního čtení a psaní. Praha: Univerzita Karlova, 2002. ISBN 80-7290-103-6. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jolana Ronková, Ph.D. (23.01.2022)
|
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jolana Ronková, Ph.D. (23.01.2022)
Zkouška proběhne písemnou nebo ústní formou z obsahu praxí, seminářů a přednášek s oporou doporučené literatury. Součástí zkoušky je úspěšné zvládnutí testu vzorového písma. Hodnocené jsou dosažené znalosti a dovednosti studujících a úroveň zpracování ročníkové práce. |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Petra Horská, Ph.D. (14.03.2019)
· Hodnocení čtení, znaky čtenářského výkonu, náprava obtíží · Hodnocení psaní, znaky písařského výkonu, náprava obtíží · Alternativní a zahraniční metody využívané při rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti (globální metoda, Sfumato, metoda bez slabikáře atd.) · Diagnostické postupy uplatňované při rozvoji počáteční čtenářské gramotnosti · Rozvoj písařské dovednosti ve vyšších ročnících primární školy · Rozvoj čtenářství a tvořivého psaní v období rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti · Mezinárodní zjišťování úrovně čtenářské gramotnosti (PISA, PIRLS atd.) · Komparace didaktických systémů školního rozvoje počáteční gramotnosti v zahraničí. · Možnosti spolupráce s přípravnými třídami, mateřskými školami, knihovnami, pedagogicko-psychologickými poradnami z hlediska podpory a rozvoje počáteční čtenářské gramotnosti v ZŠ. · Možnosti inovací školních vzdělávacích programů v ZŠ se zaměřením na podporu počáteční čtenářské gramotnosti |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jolana Ronková, Ph.D. (23.01.2022)
100% účast na praxi, možnost nahradit Test písma Aktivní účast na výuce Vedení reflektivního deníku z praxe Ročníková práce Písemná nebo ústní zkouška |
|
||
Poslední úprava: Mgr. Jolana Ronková, Ph.D. (23.01.2022)
Moodle: Kurz: Didaktika rozvoje počáteční gramotnosti s praxí II (cuni.cz) - https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=5705 |