|
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (16.09.2018)
|
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (24.09.2018)
Povinná literatura: PRŮCHA, Jan. Alternativní školy a inovace ve vzdělávání. 3., aktualiz. vyd. Praha: Portál, 2012. 191 s. ISBN 978-80-7178-999-4. Další doporučená iteratura bude studentům konkretizována následně po volbě alternativní MŠ: Calgren, F.: Výchova ke svobodě. Praha, Baltazar 1991. Krejčová, V., Kargerová J.: Vzdělávací program Začít spolu. Metodický průvodce pro 1. stupeň základní školy. Praha, Portál 2003. POHNĚTALOVÁ, Yveta a VÁCLAVÍK, Vladimír. Alternativní edukační koncepce v současné pedagogické praxi. Vyd. 1. Hradec Králové: Gaudeamus, 2014. 134 s. ISBN 978-80-7435-501-1.
|
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2012)
Seminář Týdenní pedagogická praxe v alternativní mateřské škole |
|
||
Poslední úprava: PhDr. Barbora Loudová Stralczynská, Ph.D. (17.10.2013)
POŽADAVKY K ZÁPOČTU Aktivní účast na semináři, prezentace zvoleného alternativního či inovativního směru a přípravy na vzdělávací činnost ve vybrané mateřské škole vycházející ze školního programu (na základě domluvy s ředitelstvím MŠ - příprava mikrovýstupu, celého dne nebo projektu) s následnou reflexí a důrazem na sebereflexi |
|
||
Poslední úprava: KROPACKO/PEDF.CUNI.CZ (07.10.2012)
Sylabus:
1. organizační a obsahová náplň praxe diskuze o alternativních a inovativních mateřských školách (hledání vztahu teorie a pedagogické praxe) konkrétní individuální a skupinové úkoly (např. navrhnout schéma rozhovoru s rodiči, proč se rozhodli umístit jejich dítě do této alternativní mateřské školy, prostudovat alternatviní či inovativní školní program a vypracovat přípravu na mikrovýstup nebo projekt, vytvořit si pozorovací a hodnotící arch pro praxi v alternativní mateřské škole atd.) 2. restrukturalizace závažných problémů (využití pedagogického portfolia), jejich pojmenování, pochopení podstaty problému a souvislostí, návrhy možných řešení aplikace teoretických znalostí (studium odborné literatury) do pedagogické praxe (přípravy, hledání různých variant, inovativních přístupů atd.) 3. prezentace studentských praxí reflexe hospitačních praxí sebereflexe a postupné vytváření individuálního vnitřního modelu žádoucích pedagogických dovedností (např. vytvořit si sebehodnotící arch)
Organizační zabezpečení praxe: |