|
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (29.01.2018)
|
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (31.01.2018)
Cílem je seznámit studenty s teoriemi, které se vztahují k objasnění podstaty dětské hry, objasnit jednotlivé druhy her v kontinuitě s vývojem dítěte, vést k porozumění přínosu hry v kognitivním, sociálním, emocionálním přínosu hry pro děti a pro jejich seberealizaci. Sledovat didaktické přístupy a možnosti diagnostiky prostřednictvím volné hry. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (29.01.2018)
Caiatiová,M.,Delačová,S.,Mullerová,A.Volná hra. Praha: Portál, 1995 |
|
||
Poslední úprava: doc. PhDr. Jana Stará, Ph.D. (01.09.2018)
Kurz analyzuje základní teoretická východiska hry, její znaky, vývojové etapy a funkci dětské hry. Zaměřuje pozornost na přínos hry ve skupině dětí v moderně pojaté osobnostně orientované mateřské škole. Otevírá některá diagnostická vodítka vzešlá ze hry, důležitá pro volbu adekvátních přístupů k jednotlivým dětem. Analyzuje hru a učení, jejich kognitivní a sociální úlohou v rozvoji dítěte předškolního věku. Studenti v praxi pozorují a následně analyzují hru, zpracovávají recenze na současnou časopiseckou a knižní produkci, která se vztahuje k dané problematice. Inovace předmětu podpořena projektem Podpora inovací v přípravě studia pedagogických pracovníků na PedF UK financovaného z Fondu vzdělávací politiky pro rok 2018. |
|
||
Poslední úprava: doc. PaedDr. Soňa Koťátková, Ph.D. (31.01.2018)
Studenti se mohou přihlásit ke zpracování seminární práce podle zadané literatury nebo vytvořřit deskripci hry předškolního dítěte. Seminární práce musí být na získání KZ před skupinou prezentována. Klasifikovaný zápočet je vykonáván formou konzilia tehdy, když se splněna podmínka docházky. Jinak formou individuálního zkušebního rozhovoru. |