|
|
|
||
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
|
|
||
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
FISHER, R. Učíme děti myslet a učit se. Praha: Portál, 1997. ISBN 80-7178-966-6. HOSKINS, B., FREDRIKSSON, U. Learning to learn: What is it and ca nit be measured? Luxembourg: European Commission, Centre for Research on Lifelong Learning, 2008. ISBN 978-92-79-09491-0. Dostupný z WWW: KASÍKOVÁ, H. Učíme děti učit se. [online]. Dostupný z WWW: Mezinárodní akademie vzdělávání, UNESCO Efektivní učení ve škole. Praha: Portál, 2005. ISBN 80-7178-556-3. SRBOVÁ, K. Učíme se učit. Praha: Občanské sdružení Projekt Odyssea, 2007. ISBN 978-80-87145-05-0. [online]. Dostupný z WWW: VÚP Klíčové kompetence v základním vzdělávání. Praha: Výzkumný ústav pedagogický v Praze, 2007. ISBN 978-80-87000-07-6. |
|
||
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
Tvorba vlastního metodického materiálu - pracovního listu |
|
||
Poslední úprava: STARA/PEDF.CUNI.CZ (13.12.2010)
Učící se společnost (learning society) a důraz na celoživotní učení. Klíčové kompetence jako cílová kategorie školního vzdělávání. Učení a konstrukce poznání - jak se učíme. Kognitivní a afektivní složka učení. Formální a neformální učení. Kognitivní svébytnost, metakognice (zvědomování). Sociální učení. Kompetence k učení - pojem vznikající, unikající, podněcující. Pokusy o terminologické vymezení, elaborace pojmu studenty. Blízké koncepty: vývoj, inteligence, řešení problémů, učební strategie. Připravenost učitele na rozvoj učebních kompetencí - situace podporující a tlumící rozvoj kompetence k učení Hodnocení kompetence k učení - učit se / naučit se. Formativní hodnocení (hodnocení pro učení). Mapa učebního pokroku. Tvorba konkrétních učebních materiálů účastníků kurzu rozvíjejících kompetenci k učení - pilotáž, reflexe, prezentace studentů. Škola jako učící se organizace (skryté kurikulum). |