|
|
|
||
Poslední úprava: STARY (28.11.2005)
|
|
||
Poslední úprava: STARY (28.11.2005)
BEŇO, M. aj. Učitel' v procese transformácie spoločnosti. Bratislava: ÚIPŠ, 2001. BLÍŽKOVSKÝ, B. aj. Středoevropský učitel na prahu učící se společnosti 21. století. Brno: Konvoj, 2000. KOHNOVÁ, J. Další vzdělávání učitelů a jejich profesní rozvoj. Praha, UK PedF, 2004. KURELOVÁ, M. Učitelská profese v teorii a praxi. Ostrava: Ostravská univerzita, 1998. KYRIACIOU, CH. Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996. LUKÁŠOVÁ - KANTORKOVÁ, H. Učitelská profese v primárním vzdělávání a pedagogická příprava učitelů. Teorie, výzkum, praxe. Ostrava: Ostravská univerzita - PedF, 2003. MARKOVÁ, K. (ed.). Pedagogická praxe. Praha: UK PedF, 2003. PRŮCHA, J. Učitel: Současné poznatky o profesi. Praha: Portál, 2002. SPILKOVÁ, V. (ed.). Současné proměny vzdělávání učitelů. Brno: Paido, 2004. ŠIMONÍK, O. Začínající učitel. Brno: MU, 1999. ŠVEC, V. Pedagogická příprava budoucích učitelů: problémy a inspirace. Brno: Paido, 1999. ŠVEC, V. (ed.). Monitorování a rozvoj pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2000. ŠVEC, V. aj. Cesty k učitelské profesi: utváření a rozvíjení pedagogických dovedností. Brno: Paido, 2002. ŠVECOVÁ, J.; VAŠUTOVÁ, J. (ed.). Problémy učitelské profese ve světě. Praha: ÚIV, 1997. URBÁNEK, P. Vybrané provblémy učitelské profese. Aktuální analýza. Liberec: TU, 2005. VAŠUTOVÁ, J. Kvalifikační předpoklady pro nové role učitelů. In Walterová, E. (ed.). Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1. díl. Praha: UK PedF, 2001, s. 19 - 46. VAŠUTOVÁ, J. Návrh profesního standardu. In Walterová, E. (ed.). Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 1. díl. Praha: UK PedF, 2001, s. 91 - 141. VAŠUTOVÁ, J. Model tvorby profesního standardu. In Walterová, E. (ed.). Učitelé jako profesní skupina, jejich vzdělávání a podpůrný systém. 2. díl. Praha: UK PedF, 2001, s. 23 - 27 a s. 236 - 247. VAŠUTOVÁ, J. Být učitelem: Co by měl učitel vědět o své profesi. Praha: UK PedF, 2002. VAŠUTOVÁ, J. Profese učitele v českém vzdělávacím kontextu. Brno: Paido, 2004. ZELINOVÁ, M; ZELINA, M. Tvorivý učitel'. osobnost a práca tvorivého učitel'a v systéme tvorivo - humanistickej výchovy. Bratislava: Metodické centrum města Bratislavy, 1997. ZELINOVÁ, M. Učitel a burnout efekt. Pedagogika, 1998, č. 2, s. 164 - 169.
|
|
||
Poslední úprava: STARY (28.11.2005)
1. Aktuální problémy učitelské profese (identifikace znalostí a názorové hladiny studentů - workshop) 2. Teorie profese učitele. Výzkumy učitelů. 3. Proměny profese učitele v kontextech. Legislativa a dokumenty vzdělávací politiky. 4. Podmínky práce učitelů. Specifikum profesního prostředí, kultura pedagogických sborů. 5. Profese učitele jako struktura činností. Pojetí role učitele. Diferenciace pedagogických rolí. Učitelovo jednání / chování. Etický kodex učitele. 6. Profesní znalosti a dovednosti učitele. Konstrukt kompetence. Standardizace učitelské profese - domácí a zahraniční přístupy. 7. Efektivní škola. Evaluace učitelů. Vícevrstvé hodnocení, kritéria hodnocení a indikátory kvality. Hospitace a pozorování učitele ve vyučování. Příprava na empirický výzkum. 8. Reflexe studentské praxe. Výsledky studentského empirického výzkumu. 9. Profesionalizace učitelů: přípravné a další vzdělávání, problémy a trendy u nás a ve světě. |