you can enroll for the course repeatedly course is intended for doctoral students only enabled for web enrollment can be fulfilled in the future you can enroll for the course in winter and in summer semester
Last update: doc. MUDr. Iva Holmerová, Ph.D. (22.09.2020)
This doctoral seminar provides students with the opportunity to present, discuss and consult their thesis projects, as well as
to participate in the research activities of Philosophical Module.
From the beginning of the winter semester until further notice, teaching will be performed remotely, using the MS Teams platform supported by the University. Students will always be informed about the details by e-mail.
Last update: doc. MUDr. Iva Holmerová, Ph.D. (22.09.2020)
Na semináři Studia dlouhověkosti budou pedagogy i studenty prezentována aktuální témata z této oblasti.
Východiskem pro udělení zápočtu bude předložení písemné práce k jednomu z témat souvisejících s
prodlužováním lidského života a její prezentace na semináři.
Termín: 1. - 2. rok studia, 4 semestry
Zápočtová práce: zpracování tématu domluveného se školitelem.
Tento předmět plní v rámci studia integrační roli tím, že propojuje jednotlivé směry bádání v otázkách souvisejících
s prodlužováním lidského věku z integrujícího (antropologického) pohledu. Zčásti přednáškovou a především pak
seminární formou pojednává tematická pole a (analytické) kategorie, sdílené společně různými disciplínami,
gerontologií a vybranou geriatrickou problematikou se sociálním akcentem, disability studies, ekonomií, filosofií a
etikou, právem a antropologií, demografických nahlíží je však z disciplinárně specifických teoretických východisek
a pomocí různých (empirických, interpretativních) metod. Tento předmět tak zakládá způsobilost studentů, kteří se
svým individuálním plánem a tématem disertační práce přihlašuje právě k určité disciplíně, vnímat badatelsky
zpracovávanou problematiku v kontextu interdisciplinární problematiky Studia dlouhověkosti.
Příkladem takových témat může být: role a chování při poskytování péče, vztahy ve stárnoucí společnosti, a to v
různých oblastech lidské aktivity, měnící se potřeby lidí se somatickou a intelektuální disabilitou, kvalita služeb z
pohledu různých aktérů péče, náklady a alokace zdrojů ve zdravotní a sociální péči, systémy péče, motivační
faktory jejich poskytování a přijímání, potřeby a jejich hodnocení.
Na těchto příkladech je zároveň ukazována pluralita možných metod a jejich badatelského uchopení od
empiricko-kvantitativních po kvalitně interpretační, právě tak i postupů, diachronně i synchronně analytických.
Od začátku zimního semestru do odvolání bude výuka probíhat distančním způsobem, s využitím Universitou podporované platformy MS Teams. Studenti budou o detailech vždy informováni e-mailem.