SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Marketing - PSZZ147
Title: Marketing
Guaranteed by: Studijní oddělení (51-100100)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2020
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 0
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/0, STEX [HT]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Annotation - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (06.01.2021)
International Marketing, Marketing a sport, Public relations ve sportovních organizacích
Literature - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (12.02.2021)

MACHKOVÁ, H. Mezinárodní marketing: Strategické trendy a příklady z praxe. 4. vydání. Praha: Grada, 2015. 200 s. ISBN 978-80-247-5366-9.

ŠTĚDROŇ, B. a kol. Mezinárodní marketing. 1. vydání. Praha: C.H.BECK, 2018. 316 s. ISBN 978-80-7400-441-4.

Čáslavová, E. Management a marketing sportu 21. století. Praha: Ekopress, 2020. 211 s. ISBN978-8087865-62-0.

MULLIN, B. J., HARDY, S., SUTTON, W. Sportmarketing. Human Kinetics, 2014. 504 p. ISBN 1-4504-2498-8.

GREY, A., SKILDUM-REID, K. Sponsorship seekerś toolkit. Second edition. Australia: McGraw Hill. 2003. ISBN 0-074-712217.

GRAHAM, S., NEIROTTI, L. D., GOLDBLAT, J. J. The ultimate guide to sports marketing. New York: McGraw Hill, 2001. ISBN 0-07-136124-3.

VORÁČEK, J. Public Relations ve sportovních organizacích. 1. vydání. Praha: Karolinum, 2012. 71 s. ISBN 978-80-246-2027-5.

BAJČAN, R. Techniky public relations aneb jak pracovat s médii. 1. vydání. Praha: Management Press, 2003. 147 s. ISBN 80-7261-096-1.

MILLIGAN, A. Brand it like Beckham: The story of how brand Beckham was built. 2nd edition. London: Marshall Cavendish Business, 2010. 223 p. ISBN 978-981-4276-93-1.

VYSEKALOVÁ, J., MIKEŠ, J. Image a firemní identita. 1. vydání. Praha: Grada publishing, a.s., 2009. 192 s. ISBN 978-80-247-2790-5.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Linda Mejsnarová, Ph.D. (12.02.2021)
Předmět: Marketing a sport
Propedeutika marketingu ve sportu.

uplatnění marketingu ve sportu; marketingové aplikace ve sportu.

Sport jako sportovní průmysl. Segmenty sportovního průmyslu.

Produkty obchodovatelné ve sportu.

produkt - sportovní produkt; Rozdílné přístupy ke klasifikacím sportovních produktů.

Tělovýchovné a sportovní služby jako produkt. Management kvality služeb.

Tržní situace ve sportu. Zvláštní působení tržního mechanismu.

Marketing mix ve sportu.

marketing mix ve službách, MM pro sportovní akce, MM pro sportovní organizace.

Dílčí koncepty marketingu ve sportu.

koncepty marketingové komunikace ve sportu; sportovní reklama a její vlastnosti. prodej reklamy ve sportovním zařízení; propagační strategie pro sportovní zařízení.

techniky prodeje reklamy ve sportu - media a jejich hodnocení účinnosti; reklama jako zdroj příjmů sportovních organizací.

Sponzorování sportu.

Sponzorování z pozice firem. Marketingové a komunikační cíle firem. Sponzorování z pozice sportovních organizací. Nabídka pro sponzory. Právní úprava sponzorování. Aktivace sponzoringu.

Ucelené koncepty marketingu ve sportu. Olympijský marketing.

Značka ve sportu. Brand equity ve sportu

Trendy a vývoj marketingu sportu.

Předmět: Mezinárodní marketing
Chování spotřebitele

politické a právní prostředí, ekonomické prostředí, sociální a kulturní prostředí, technologické prostředí

Mezinárodní značková strategie

Influenceři a celebrity v mezinárodním marketing

Předmět: Public relations ve sportu

Propedeutika public relations ve sportu

Corporate culture (firemní kultura) ve sportu

Corporate communication (firemní komunikace) ve sportu

firemní komunikace, složky firemní komunikace obecné (zájmové skupiny, stakeholders), specifické složky firemní komunikace ve sportu (zájmové skupiny, stakeholders), strategie firemní komunikace

Corporate design (firemní design) ve sportu

firemní design a jeho prvky, specifika firemního designu ve sportu, grafický manuál (design manuál)

Sportovní značka

funkce značky, specifické funkce značky ve sportu, brand identity, faktory vymezující sportovní značku, prvky značky

Budování značky sportovce

brand identity sportovce, pravidla pro budování značky sportovce

Media relations ve sportu

vliv a motivace masmédií ve sportu, spolupráce masmédií a sportovních organizací, základní členění masmédií ve sportu z hlediska PR činnosti, role a funkce masmédií, pravidla a zásady pro vztahy s masmédii ve sportu, komunikační manuál, tiskový mluvčí, volba médií

Prostředky a nástroje media relations ve sportu - zázemí pro zástupce médií a tiskové akce

Prostředky a nástroje media relations ve sportu - informační materiály a monitoring médií

Krizová komunikace ve sportu

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html