SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Outdoor Games - PSPP374
Title: Hry v přírodě
Guaranteed by: Department of Athletics and Outdoor Sports (51-300500)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2023
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:1/1, Ex [HT]
Capacity: unlimited / 36 (40)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Explanation: Pouze pro studenty specializace Výchova v přírodě
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: PhDr. Ivana Turčová, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Lukáš Psohlavec
Incompatibility : PSPP374K
Interchangeability : PSPP374K
Is interchangeable with: PSPP374K
Annotation -
Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (04.02.2021)
The course deals with the game's ontogenesis and its formative and social role in society. Students will deepen their theoretical knowledge of various types of games which are integral to outdoor education programs. The practical part of the course is devoted to the preparation, implementation and evaluation of games.
Aim of the course -
Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (04.02.2021)

The aim of the course is to acquaint students with the game as a phenomenon from the perspective of various disciplines and to acquaint them with other types of games in connection with the basic course, which is part of outdoor education programs. The course is practically focused - students will be involved in creating games, their introduction and management of feedback evaluation.

Course completion requirements - Czech
Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (31.01.2024)

    Jednotlivé části potřebné k zakončení předmětu jsou bodovány, včetně docházky na přednášky a cvičení. K úspěšnému zakončení předmětu je potřebný daný počet bodů, který je součtem bodů získaných v rámci celého semestru a závěrečné zkoušky. Podrobnosti budou sděleny na první hodině. 

    • Docházka
    • Esej rozebírající některý z teoretických pohledů na hru
    • Úkoly zadané na hodinách
    • Příprava a vedení hry - praktický výstup
    • Zkouška z probrané problematiky
    Literature - Czech
    Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (23.02.2024)

    BARTŮNĚK, D. Hry v přírodě s malými dětmi. Praha: Portál, 2001. ISBN 80-7178-539-3.
    BARTŮNĚK, D. Kniha her a činností v klubovně i venku. Praha: Portál, 2002. ISBN 80-7178-618-7.
    CAILLOIS, R. Hry a lidé. Praha: Studia Ypsilon, 1998.
    FINK, E. Oáza štěstí. Praha: Mladá fronta 1992.
    HRKAL, J., HANUŠ, R. (editoři). Zlatý fond her I. Výběr her a programů připravených pro kursy PŠL. Praha: Portál,
    1998.
    CHOUR, J. Receptář her. Praha: Portál, 1999.
    NEUMAN, J. Dobrodružné hry a cvičení v přírodě. Praha: Portál, 1998.
    NEUMAN, J. a kol. Turistika a sporty v přírodě: přehled základních znalostí a dovedností pro výchovu v přírodě. Praha:
    Portál, 2000.
    Neuman, J. Dobrodružné hry v tělocvičně. Praha: Portál 2001. 220 str.
    Neuman, J. Výchova v přírodě a hra. In Hanuš, R. (editor). Fenomén hry. Teoretické a metodické příspěvky k tématu
    hry. Olomouc: UP Olomouc, 2003, s. 49-53.
    Mazal, F. Pohybové hry. Olomouc: Hanex, 2000.
    ZAPLETAL, M.: Velká encyklopedie her 4 díly. Praha: Leprez,1995.

    Syllabus - Czech
    Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (08.10.2021)

    Témata přednášek:

    1. Teoretické přístupy ke hře. Pohledy různých autorů na hru.

    2. Role hry v programech výchovy v přírodě na školách i ve volném čase.

    3. Různé přístupy k dělení her. Charakteristika jednotlivých skupin her využívaných ve výchově v přírodě.

    4. Hry pro různé skupiny populace.

    5. Zásady výběru hry, různé způsoby uvádění her, motivace. Volba skupin. Pravidla pro vedení hry.

    6. Různé způsoby hodnocení her. Podmínky pro úspěšnou reflexi.

    7. Dramaturgie herních programů.

    Témata seminářů:

    1. Základní bezpečnostní pravidla. Úprava prostředí, ochrana přírody.

    2. Dobrodružné hry v tělocvičně i učebně.

    3. Psychohry a málo strukturované hry. Městské hry. Bojové hry. Zvláštnosti nočních her. Etapové hry.

    4. Samostatná příprava a vedení vybrané hry. Písemný podklad.

    5. Výběr a příprava různých typů zpětnovazebního hodnocení, odezvy a působení her na účastníky.

    6. Vytvoření a realizace vlastní originální hry.

    7. Rozbor vybrané literatury pojednávající o problematice her

    Learning resources - Czech
    Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (19.01.2021)

    Kód MS Teams: dzp5l0c

    Moodle: https://dl1.cuni.cz/course/view.php?id=9846

    Registration requirements - Czech
    Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (19.01.2021)

    Předmět je určen studentům specializace Výchova v přírodě po absolvování základního povinného kurzu PSPP369 Teorie a základy didaktiky turistiky a sportů v přírodě kurz a předmětu "Výchova v přírodě - úvod- PSPP371"

    Other recommended courses - Czech
    Last update: Mgr. Lukáš Psohlavec (18.10.2023)

    Po úspěšném absolvování semestrálního předmětu doporučujeme studentům zapsat v rámci programů Celoživotního vzdělávání navazující "Kurz vedení her v přírodě", za který je možné získat 3 kredity za volitelný předmět (PSPP322) a  který završí jejich přípravu Instruktora her

     
    Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html