SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Didactics of Sports Games - PSPH624NK
Title: Didaktika sportovních her
Guaranteed by: Department of Sport Games (51-300700)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:16/0, C+Ex [HS]
Capacity: 27 / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Note: prefer medical statement
course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
priority enrollment if the course is part of the study plan
Guarantor: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Teacher(s): Mgr. Michaela Běhanová
Mgr. Jan Hrabík
Mgr. Tomáš Kočíb
Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D.
Mgr. Jan Petružela
Mgr. Petra Pravečková, Ph.D.
PhDr. Rostislav Vorálek, Ph.D.
Interchangeability : PSPH624N
Is incompatible with: PSPH624N
Is interchangeable with: PSPH624N
Annotation -
Last update: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (21.02.2021)
Didactics of sports games follows the subject Theory and basics of didactics of sports games which is included in expected overview of study programs of Charles University FTVS in III. year of bachelor study. The purpose of teaching in the subject Didactics of sports games is an extension and improvement of professional competencies of students for teaching sport games in school physical education, resp. in recreational physical activities. Independent activity of students is assumed, especially in the form of didactic outputs.
Aim of the course - Czech
Last update: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (26.09.2023)

Student rozumí významu sportovních her v rámci školní tělesné výchovy z hlediska dlouhodobých biopsychosociálních benefitů

Student je schopný připravit tematický plán vyučovacích jednotek zaměřených na danou sportovní hru

Student se seznámil a rozumí problematice managementu heterogenní třídy a vulnerabilitě

Student je schopen efektivně (bez zbytečných časových ztrát) vést vyučovací jednotku vzhledem ke specifikům vyučované skupiny (věk, úroveň dovedností, heterogenita skupiny, přítomnost vulnerabilních jedinců)

Student v rámci vyučovací jednotky dokáže pracovat s didaktickými technologiemi (didaktické metody, formy, styly, postupy) tak, aby optimalizoval učební prostředí

Student je schopný během výuky poskytnout žákům zpětnou vazbu vedoucí ke zlepšení učených dovedností 

Literature - Czech
Last update: Mgr. Dominika Krupková (21.10.2022)

DOBRÝ, Lr. Didaktika sportovních her: učebnice pro fakultu tělesné výchovy a sportu Univerzity Karlovy. 2., přeprac.vyd. Praha: Státní pedagogické nakladatelství, 1988. Učebnice pro vysoké školy (Státní pedagogické nakladatelství).

DOBRÝ, L., SEMIGINOVSKÝ, B. Sportovní hry. Výkon a trénink. Praha : Olympia, 1988.

DOBRÝ, Lubomír. Analýza didaktické interakce v tělesné výchově. Praha: Karolinum, 1997. ISBN 80-7184-334-2.

JANSA, P. Deskripce a analýza činnosti učitelů a žáků 1. stupně základní školy v tělesné výchově. In : Tělovýchovný sborník, svazek 20. Praha : Olympia, 1987, s. 174-199.

JANSA, P. Pedagogika sportu. Praha: Karolinum, 2012. ISBN 978-80-246-2026-8.

PSOTTA, R., VELENSKÝ, M. a kol. Základy didaktiky sportovních her. Praha: Karolinum, 2009. ISBN 978-80-246-1694-0.

SVOBODA, B., KOCOUREK, J. Výzkum osobnosti a vyučovací činnosti učitele tělesné výchovy. In : Tělovýchovný sborník, svazek 20. Praha : Olympia, 1987, s. 48- 73.

TÁBORSKÝ, F. a kol. Základy teorie sportovních her: učební text pro bakalářské studium. Praha: Univerzita Karlova v Praze, Fakulta tělesné výchovy a sportu, 2007. ISBN 978-80-86317-48-9.

VELENSKÝ, M. a kol. Průpravné hry. Praha: Karolinum, 2005. ISBN 80-246-0970-3.

VELENSKÝ, M. Náměty pro vyučování a učení sportovním hrám ve školní tělesné výchově. Česká kinantropologie, ročník 19/2015, 4/15, s. 77-84.

Requirements to the exam - Czech
Last update: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (21.02.2021)

Požadavky k udělení zápočtu

1. Účast ve výuce (povoleny max. 2 absence)

2/a. Konsultace přípravy na didaktický výstup, vypracování přípravy na didaktický výstup, realizace výstupu

2/b. Konsultace k hodnocení didaktických výstupů, realizace hodnocení (pozorování), prezentace výsledků hodnocení

Požadavky pro vykonání zkoušky

1. Splnění zápočtových požadavků

2. Ústní pohovor.

Syllabus - Czech
Last update: Mgr. Dominika Krupková (21.10.2022)

V rámci první lekce proběhne úvodní přednáška pro obě skupiny studentů dohromady. Studenti zde obdrží informace k organizaci studia a požadavkům (Z, ZK). Lekce bude následně zaměřena na základní didaktické pomůcky při výuce sportovních her zejména v prostředí školní TV. V rozmezí druhé až osmé lekce proběhnou didaktické výstupy studentů na zadané téma.

Přednášky:

1 lekce

Vstup do studia, organizace studia, požadavky předmětu, obecná didaktika sportovních her

Cvičení:

7 lekcí

1. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - házená)

2. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - volejbal)

3. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - florbal

4. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - basketbal)

5. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - softbal)

6. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - fotbal)

7. Výstupy studentů a hodnocení výstupů, realizace (3 hodiny - netradiční sh)

Learning resources - Czech
Last update: Mgr. Jakub Kokštejn, Ph.D. (21.10.2022)
Odkaz na studijní opory v MOODLE: https://dl2.cuni.cz/course/view.php?id=4896 

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html