|
|
|
||
Last update: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (12.03.2023)
|
|
||
Last update: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (12.03.2023)
JANSA, P., JŮVA, V., KOCOUREK, J. SVOZIL, Z. & K. KOVÁŘ. (2018). Pedagogika sportu. Praha: Karolinum. JANSA, P., KOTLÍK, K & NĚMEC, J. (2014). Komparace názorů a postojů české veřejnosti k životosprávě, pohybovým aktivitám. Edtion ed. Praha: Karolinum. JANSA, P. (2009). Sportovní příprava. Edtion ed. Praha: Q Art. ŠTVERÁK, V., ČADSKÁ, M. (2007). Stručný průvodce dějinami pedagogiky. Edtion ed. Praha: Karolinum. ARMOUR, K. (2013). Sport pedagogy: An introduction for teaching and coaching. Edtion ed.: Routledge. TINNING, R. (2009). Pedagogy and human movement: Theory, practice, research. Edtion ed.: Routledge. |
|
||
Last update: PhDr. Kamil Kotlík, Ph.D. (12.03.2023)
Požadavky ke zkoušce: v prvním termínu písemný test, v dalších termínech ústní zkouška. Písemný test je přehledový ze všech témat. Ústní zkouška se koná z 1 losovaného tématu. Přehled zkušebních témat: 1. Obecná východiska a hlavní znaky pedagogiky, členění pedagogiky, základní pojmy pedagogiky 2. Vznik a vývoj pedagogiky sportu 3. Sportovní a olympijská výchova 4. Fair-play a agresivní chování ve sportu 5. Sportovec jako subjekt řízený a trenér jako subjekt řídící, osobnost sportovce a trenéra 6. Role trenérů a jejich typologie 7. Komunikace, komunikační dovednosti trenéra 8. Sportovní kariéra 9. Zásady, metody, úkoly a cíle ve sportu 10. Ontogeneze a její periodizace 11. Mladší školní věk a sport 12. Starší školní věk a sport 13. Adolescence a sport 14. Sport v dospělosti a stáří 15. Charakteristika současného sportu 16. Motorické učení 17. Sociální učení 18. Paměť |
|
||
Last update: Marcela Kloučková (13.03.2023)
Přednášky: 1. Úvod do pedagogiky 2. Historické kořeny vzniku pedagogiky sportu 3. Motorické učení 4. Sociální učení 5. Kognitivní učení 6. Zážitková pedagogika 7. Osobnost sportovce a trenéra 8. Komunikace v tréninkovém procesu 9. Fair-play ve sportu 10. Zážitková pedagogika 11. Ontogeneze 12. Ontogenetická stadia a sport |