SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Sensomotor learning - PPPD111N
Title: Senzomotorické učení
Guaranteed by: Department of Social Sciences Foundation in Kinanthropology (51-300000)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2022
Semester: winter
Points: 0
E-Credits: 4
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:6/0, C+Ex [HS]
Extent per academic year: 6 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Guarantor: PhDr. Radka Peřinová, Ph.D.
Incompatibility : PPPD090N
Interchangeability : PPPD090N
Annotation - Czech
Last update: Jiří Krasilov (27.03.2009)
Fylogenetické základy učení. Psychofyziologická podstata učení, učení se pohybovým dovednostem a činnostem (senzomotorické učení). Obecné a specifické teorie učení a senzomotorického učení. Klasifikace dovedností. Metodologické základy výzkumu učení; experimentace v učení. Řízení a regulace pohybů. Algoritmy aplikace v pedagogické a tělovýchovné praxi. Indikace chyb v učení i způsoby jejich korekce.
Literature - Czech
Last update: Jiří Krasilov (27.03.2009)

Povinná:

1. RYCHTECKÝ, A., FIALOVÁ, L. Didaktika školní tělesné výchovy. Praha: Karolinum, 2002. 171 s. ISBN:80-7184-659-7.

Doporučená:

1. SCHMIDT, R. A. Motor Learning & Performance; From Principles to Practice. Champaign, Illionis: Human Kinetics, 1991. 310 pp. ISBN: 0-87322-308-X.

2. MAGILL, R.A. Motor Learning; Concepts and Application. 6th edition. New York: Wm. C. Brown Publishers, 2001, 544 pp. ISBN:0-07-232936-X.

Requirements to the exam - Czech
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (20.12.2010)

Požadavky na zápočet:

  • Písemný test

Požadavky na zkoušku:

  • Ústní zkouška

Syllabus - Czech
Last update: PhDr. Libor Flemr, Ph.D. (20.12.2010)

Přednášky:

1. Fylogenetické východisko učení, reflexy, instinkty, cílevědomá regulace

2. Ontogenetické základy učení, cílevědomé chování a jednání

3. Biologické koncepce a psychologické teorie učení

4. Druhy učení, senzomotorické učení

5. Pozadí a kontext studia senzomotorického učení

6. Teorie senzomotorického učení

7. Neuropsychologické základy osvojování dovedností

8. Klasifikace pohybových dovedností, kritéria klasifikace

9. Experimentace v motorickém učení, druhy motorického učení

10. Mechanismy a činitelé v senzomotorickém učení

11. Regulace a řízení motoriky v průběhu učení

12. Koncepty řízení a regulace pohybu Čchajdze, Adams, Schmidt

13. Časový průběh učení, determinanty průběhu a výsledky motorického učení

14. Aplikace dovedností v praktické činnosti, obtíže

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html