SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Teaching practice in P.E. - PPPD082
Title: Pedagogická praxe
Guaranteed by: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2008
Semester: summer
Points: 0
E-Credits: 3
Examination process: summer s.:
Hours per week, examination: summer s.:0/2, MC [DS]
Extent per academic year: 14 [hours]
Capacity: unknown / unknown (unknown)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: combined
Teaching methods: combined
Level:  
Guarantor: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Literature - Czech
Last update: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. (30.04.2008)

TILINGER, P. a kol. Průvodce pedagogickými praxemi v tělesné výchově a sportu : učební texty Univerzity Karlovy v Praze. Praha : Karolinum, 2006. 104 s. ISBN 80-246-1241-0.

Syllabus - Czech
Last update: doc. PhDr. Pavel Tilinger, CSc. (30.04.2008)

Pedagogická praxe ve škole I je v podstatě hospitační praxí představující kombinaci opakovaných kolektivních návštěv různých forem výuky školní tělesné výchovy s následnými rozbory - semináři, věnovanými prezentaci výsledků pozorování a posuzování různých stránek sledovaných procesů, a to především z pohledu toho, kdo proces vyučování řídí, nikoliv z pohledu toho, kdo je řízen - vyučován. Jde zde o podporu postupného přerodu myšlení studentů UK FTVS z pozice žáka, cvičence, studenta, tedy jedince, který je vyučován, do pozice učitele, tedy osoby, která proces vyučování řídí.

Cílem pedagogické praxe ve škole I je seznámení studentů s různými typy škol ? základními, středními školami, učilišti, sportovními a speciálními školami a s formami tělesné výchovy na těchto školách uskutečňovanými.

Studenti si na začátku semestru vyberou téma - úkol, který budou v průběhu hospitačních praxí řešit, postupují od vytvoření projektu, jeho obhajoby, přes sběr dat, jejich hodnocení, až po zpracování závěrů z řady pozorování a jejich obhajobu na semináři.

Rámcový plán výuky pedagogické praxe ve škole I

1. Úvod do výuky, seznámení s cíli předmětu, zadání úkolů pro pozorování

2. Seminář k projektům pozorování (obhajoba projektů)

3., 4., 5. Hospitace na základních školách

6. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)

7., 8., 9. Hospitace na středních školách a učilišti

10. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)

11., 12., 13. Hospitace na sportovní a speciální škole

14. Seminář k předcházejícím hospitacím (prezentace výsledků pozorování)

15. Závěrečný seminář (obhajoba závěrů pozorování), vyhodnocení výuky, zápočty.

Požadavky na zápočet:

Seminární práce (oblast školství)

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html