SubjectsSubjects(version: 945)
Course, academic year 2023/2024
   Login via CAS
Model Teaching - PPPD063
Title: Modelové vyučování
Guaranteed by: Pedagogika, psychologie a didaktika (51-400200)
Faculty: Faculty of Physical Education and Sport
Actual: from 2008
Semester: winter
Points: 1
E-Credits: 0
Examination process: winter s.:
Hours per week, examination: winter s.:0/1, C [HT]
Capacity: unknown / unknown (14)
Min. number of students: unlimited
4EU+: no
Virtual mobility / capacity: no
Key competences:  
State of the course: not taught
Language: Czech
Teaching methods: full-time
Teaching methods: full-time
Level:  
Note: course can be enrolled in outside the study plan
enabled for web enrollment
Guarantor: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D.
prof. PhDr. Antonín Rychtecký, DrSc.
Examination dates   Schedule   Noticeboard   
Annotation - Czech
Last update: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (14.05.2008)
Předmět navazuje na poznatky z psychologie a pedagogiky. Přináší informace o školní tělesné výchově v systému vzdělávání, který je determinován projekty-programy výchovy a vzdělávání, učitelem, žákem a podmínkami materiálními, personálními i právními. Přednášky a semináře jsou věnovány projektům, organizačním formám, efektivitě vyučování, tělesné výchově oslabených i talentovaných, způsobům hodnocení ve školní TV... Dále nabízejí informace o problémech současné školy i tělesné výchovy, o nejčastějších chybách začínajících učitelů, o možnostech zvýšení motivace... Prostřednictvím prezentací a videozáznamů jsou studenti teoreticky přípravováni na pedagogické praxe.
Literature - Czech
Last update: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (14.05.2008)

Rychtecký, Fialová: Didaktika školní TV. Praha: Karolinum, 2004.

Kyriacou: Klíčové dovednosti učitele. Praha: Portál, 1996.

Petty: Moderní vyučování. Praha: Portál, 1996.

Cangelosi: Strategie řízení třídy. Praha: Portál, 1994.

Slavík: Hodnocení v současné škole. Praha: Portál, 1999.

Helms: Lépe motivovat, méně se rozčilovat. Praha: Portál, 1996

Časopis TVSM: posledních 5 ročníků

Rámcové vzdělávací programy pro různé typy škol

Syllabus - Czech
Last update: prof. PaedDr. Ludmila Fialová, Ph.D. (14.05.2008)

1. Školní tělesná výchova a její místo v systému vzdělávání a výchovy, současný výzkum.

2. Projekty výchovy a vzdělávání v tělesné výchově, historická reflexe, osnovy, rámcové vzdělávací programy.

4. Hodnocení a klasifikace ve školní TV, motorické testy, hodnocení stupně zvládnutí dovedností.

5. Efektivita vyučovací jednotky, splnění cíle, skladba z fyziologického hlediska, psychická a fyzická zátěž.

6. Dobrodružná pedagogika a netradiční náčiní ve školní TV.

7. Interkulturní výchova prostřednictvím TV a sportu.

8. Problémy ve školní TV očima učitele (sportoviště, vybavenost nářadím a náčiním, počty žáků, připravenost učitelů ...).

9. Nedostatečný cvičební úbor a nezájem žáků, opakované omluvy v TV.

10. Nekázeň a její příčiny i způsoby řešení, jednání o nekázni s rodiči žáka.

11. Reakce na šikanu, projevy rasismu ve třídě, kooperativní cvičení v TV.

12. Systém odměňování a hodnocení, školní turnaje a soutěže.

13. Neprospěch a jeho příčiny, jednání o neprospěchu s rodiči žáka.

14. Závěrečný test zalostí a zhodnocení připravenosti studentů na praxi.

 
Charles University | Information system of Charles University | http://www.cuni.cz/UKEN-329.html